Piotr Rachwalski, długoletni prezes Kolei Dolnośląskich, wymieniony przez władzę „dobrej zmiany”, pochylił się nad efektami wieloletniego remontu hal peronowych dworca PKP w Legnicy. Jego wpis na portalu społecznościowym nie napawa optymizmem.
„HALE PERONOWE Wczoraj Bytom, dziś Legnica. Nie, to wbrew pozorom to nie opis mojej kariery zawodowej, choć wielu tak plotkowało Piszę o halach peronowych i ich remontach w tych 2 miastach w których przyszlo mi mieszkać - wczoraj była ta bytomska, remontowana od roku i kryta blachą tytanowo- cynkową, dziś ta ciut większa Legnicka - chyba ładniejsza, za to remontowana od 6 lat i niestety kryta papą...
Lata dzień przyjedzie do Legnicy Minister (chyba we wtorek), otworzy już gotowy peron nr 4 i zakończy oficjalnie trwający od 2018 roku remont. Mam nadzieję że ogłosi też przy okazji dalsze plany - bo jak widać po zdjęciach ta zakończona modernizacja nie była kompleksową. Straszy 1 peron, straszy część tunelu głównego i cały boczny, perony 2 i 5 bez remontu nadal za niskie, brakuje przebicia choć jednego tunelu na drugą stronę miasta, co najmniej 2 perony do przedłużenia by wszystkie pociągi mieściły się przy krawędzi itd. O pilnym montażu tablic SDIP (systemu dynamicznej informacji pasażerskiej) nawet nie wspomnę. Wtedy jeszcze tylko zostałby do zrobienia przez miasto węzeł przesiadkowy z piętrowym parkingiem P+R i byłaby pełnia szczęścia. O ile miasto zmieni sieć autobusową i dostrzeże dworzec...
A póki co jarajcie się halą w Legnicy. Bo mimo papy na dachu i niedoróbek to jednak wymiata.
Jasne, że peronowe budki są od czapy, jasne że ścieżki dla niewidomych kretyńsko obchodzą zostawione słupy sieci trakcyjnej, jasne że reszta straszy. Ale i tak jest dobrze.
A wam jak się podoba?”(pisownia oryginalna).
Piotr Rachwalski w latach 2014 -2019 zarządzał Kolejami Dolnośląskimi. Wcześniej prowadził największą prywatną firmę autobusową na Pomorzu. W latach 2011-2012 był głównym doradcą – konsultantem projektów transportowych w tzw. Funduszu Szwajcarskim. W latach 2019 - 2022 prezesem PKS Słupsk. Obecnie jest prezesem PKM Świerklaniec. Na transporcie zorganizowanym zna się więc całkiem nieźle.
0 0
Też mi ekspert
0 0
A gdzie Kupaj się podział, jak to tak, zdjęcia w mediach bez Kupaja? Wszyscy łakną widoku prezydenta, bo nie ściągnięte plakaty wyborcze z jego obliczem to nie to samo co świeża fota na fejsbuku.
0 0
Jak czytam ten post to się zastanawiam jaki trzeba mieć mały rozumek żeby powiązać prezydenta miasta z PKP
0 0
Pana Rachwalskiego kojarzę głównie z J. Michalakiem.
0 0
obiektywny66 napisał(a):
> Jak czytam ten post to się zastanawiam jaki trzeba mieć mały rozumek żeby
> powiązać prezydenta miasta z PKP
To chory z nienawiści troll. Widać jego do albo kogoś z rodziny nowy prezydent wywalił z etatu
0 0
Katastrofa. Na głowę ciągle się leje w przejściu podziemnym, a na peronach nadal brak tablic elektronicznych tylko trzeba wsłuchiwać się w głos zapowiadacza. Absurd.
0 0
brak tablic na peronach to porażka
0 0
I to ma być sukces? Wieloletnie remonty niedokończone...
Rodak wspominał o przebiciu tunelu, jak idą prace ?
0 0
jak można było wyremontowac perony tylko do wind, tunel tylko w czesci ktora jest pod halą peronów, zrobic tylko 2 perony z 5? To jest skończony remont?
0 0
W tym psychicznie chorym mieście wszystko jest robione od dupy strony porażka goni porażkę i nic tu nie zapowiada lepiej
0 0
Gość napisał(a):
> I to ma być sukces? Wieloletnie remonty niedokończone...
> Rodak wspominał o przebiciu tunelu, jak idą prace ?
Przed wyborami wszystko obiecał
0 0
Panowie włodarze spojrzyjcie swoim łaskawym wzrokiem jak wygląda prawdziwa hala peronowa a dopiero oznajmijcie koniec remontu
0 0
Po wioskach są tablice informacyjne o tu ,poprostu nieudacznictwo i złodziejstwo jaki by to nie był prezydent
0 0
A ci z maszyneria do kontroli i wymiany pod dachem lamp i rocznego stanu technicznego przez montaż linek odciągowych i podtrzymujących kanały kablowe oraz odciągów nie będzie jej uruchomić.Boze chroń Legnice