Zamknij

Piotr Rachwalski ocenia remont hal peronowych na dworcu

11:27, 04.06.2024
Skomentuj

Piotr Rachwalski, długoletni prezes Kolei Dolnośląskich, wymieniony przez władzę „dobrej zmiany”, pochylił się nad efektami wieloletniego remontu hal peronowych dworca PKP w Legnicy. Jego wpis na portalu społecznościowym nie napawa optymizmem.

Remont dworca PKP w Legnicy to już długa historia i niekoniecznie ze szczęśliwym zakończeniem. Umowę z wykonawcą prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w połowie marca 2019 r. Remont miał ruszyć w lipcu 2019 r. Od tego czasu termin ich rozpoczęcia kilkakrotnie ulegał zmianie. Przyczyną poślizgu miała być konieczność uzgodnienia zakresu prac z konserwatorem zabytków i uzyskania pozwolenia na budowę od wojewody. Termin zakończenia prac na rok 2020 nie został dotrzymany, kolejne były przesuwane kilkakrotnie. irma Dolkom pod koniec 2022 roku zastąpiła na placu budowy hali peronowej legnickiego dworca kolejowego grupę Fewaterm, z którą PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązała umowę. Firma Dolkom wyłoniona w drodze przetargu miała zakończyć prace remontowe z końcem 2023 roku. Termin został przesunięty na koniec kwietnia bieżącego roku. Piotr Rachwalski na swoim blogu na Facebooku ocenia, jak wygląda inwestycja.

Oto jego wpis na Facebooku:

„HALE PERONOWE Wczoraj Bytom, dziś Legnica. Nie, to wbrew pozorom to nie opis mojej kariery zawodowej, choć wielu tak plotkowało Piszę o halach peronowych i ich remontach w tych 2 miastach w których przyszlo mi mieszkać - wczoraj była ta bytomska, remontowana od roku i kryta blachą tytanowo- cynkową, dziś ta ciut większa Legnicka - chyba ładniejsza, za to remontowana od 6 lat i niestety kryta papą...
Lata dzień przyjedzie do Legnicy Minister (chyba we wtorek), otworzy już gotowy peron nr 4 i zakończy oficjalnie trwający od 2018 roku remont. Mam nadzieję że ogłosi też przy okazji dalsze plany - bo jak widać po zdjęciach ta zakończona modernizacja nie była kompleksową. Straszy 1 peron, straszy część tunelu głównego i cały boczny, perony 2 i 5 bez remontu nadal za niskie, brakuje przebicia choć jednego tunelu na drugą stronę miasta, co najmniej 2 perony do przedłużenia by wszystkie pociągi mieściły się przy krawędzi itd. O pilnym montażu tablic SDIP (systemu dynamicznej informacji pasażerskiej) nawet nie wspomnę. Wtedy jeszcze tylko zostałby do zrobienia przez miasto węzeł przesiadkowy z piętrowym parkingiem P+R i byłaby pełnia szczęścia. O ile miasto zmieni sieć autobusową i dostrzeże dworzec...
A póki co jarajcie się halą w Legnicy. Bo mimo papy na dachu i niedoróbek to jednak wymiata.
Jasne, że peronowe budki są od czapy, jasne że ścieżki dla niewidomych kretyńsko obchodzą zostawione słupy sieci trakcyjnej, jasne że reszta straszy. Ale i tak jest dobrze.
A wam jak się podoba?”
(pisownia oryginalna).

Piotr Rachwalski w latach 2014 -2019 zarządzał Kolejami Dolnośląskimi. Wcześniej prowadził największą prywatną firmę autobusową na Pomorzu. W latach 2011-2012 był głównym doradcą – konsultantem projektów transportowych w tzw. Funduszu Szwajcarskim. W latach 2019 - 2022 prezesem PKS Słupsk. Obecnie jest prezesem PKM Świerklaniec. Na transporcie zorganizowanym zna się więc całkiem nieźle.

(LS(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Też mi ekspert

11:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A gdzie Kupaj się podział, jak to tak, zdjęcia w mediach bez Kupaja? Wszyscy łakną widoku prezydenta, bo nie ściągnięte plakaty wyborcze z jego obliczem to nie to samo co świeża fota na fejsbuku.

11:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jak czytam ten post to się zastanawiam jaki trzeba mieć mały rozumek żeby powiązać prezydenta miasta z PKP

12:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pana Rachwalskiego kojarzę głównie z J. Michalakiem.

12:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

obiektywny66 napisał(a):
> Jak czytam ten post to się zastanawiam jaki trzeba mieć mały rozumek żeby
> powiązać prezydenta miasta z PKP
To chory z nienawiści troll. Widać jego do albo kogoś z rodziny nowy prezydent wywalił z etatu

12:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Katastrofa. Na głowę ciągle się leje w przejściu podziemnym, a na peronach nadal brak tablic elektronicznych tylko trzeba wsłuchiwać się w głos zapowiadacza. Absurd.

12:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

brak tablic na peronach to porażka

01:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

I to ma być sukces? Wieloletnie remonty niedokończone...
Rodak wspominał o przebiciu tunelu, jak idą prace ?

01:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

jak można było wyremontowac perony tylko do wind, tunel tylko w czesci ktora jest pod halą peronów, zrobic tylko 2 perony z 5? To jest skończony remont?

01:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W tym psychicznie chorym mieście wszystko jest robione od dupy strony porażka goni porażkę i nic tu nie zapowiada lepiej

03:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Gość napisał(a):
> I to ma być sukces? Wieloletnie remonty niedokończone...
> Rodak wspominał o przebiciu tunelu, jak idą prace ?
Przed wyborami wszystko obiecał

03:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Panowie włodarze spojrzyjcie swoim łaskawym wzrokiem jak wygląda prawdziwa hala peronowa a dopiero oznajmijcie koniec remontu

04:00, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Po wioskach są tablice informacyjne o tu ,poprostu nieudacznictwo i złodziejstwo jaki by to nie był prezydent

04:00, 05.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A ci z maszyneria do kontroli i wymiany pod dachem lamp i rocznego stanu technicznego przez montaż linek odciągowych i podtrzymujących kanały kablowe oraz odciągów nie będzie jej uruchomić.Boze chroń Legnice

05:00, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%