Kolejny odcinkowy pomiar prędkości obejmuje fragment Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i już działa między węzłami Wrocław Południe i Wrocław Północ. System został uruchomiony w całości i mierzy realny czas przejazdu każdego pojazdu. O zmianach informuje GDDKiA Wrocław, która podkreśla, że odcinek jest jednym z najbardziej obciążonych ruchowo w regionie.

System działa w oparciu o kamery rejestrujące wjazd i wyjazd z odcinka oraz automatyczne obliczanie średniej prędkości. Kierowca, który przejedzie fragment szybciej niż pozwalają na to przepisy, zostanie zarejestrowany, a dane trafią do odpowiednich służb. Nie ma możliwości przyspieszenia pomiędzy punktami pomiarowymi, ponieważ urządzenia obejmują całą długość kontrolowanego fragmentu.
Konstrukcja systemu wymaga utrzymania stałej, prawidłowej prędkości przez cały przejazd. Oznakowanie OPP zostało zamontowane na wjazdach do odcinka tak, aby kierowcy mieli jasną informację, że wjeżdżają na trasę z aktywną kontrolą. Odcinkowy pomiar działa przez całą dobę, niezależnie od natężenia ruchu i pory dnia.
AOW od lat jest jednym z najintensywniej użytkowanych fragmentów dróg w województwie. Łączy ruch tranzytowy, lokalny i ciężki transport związany z węzłem autostradowym pod Wrocławiem. GDDKiA wskazuje, że prędkości na tym odcinku były często znacznie wyższe niż dopuszczalne, co w połączeniu z dużym ruchem stworzyło realne zagrożenie dla kierowców.
Wprowadzenie odcinkowego pomiaru ma ograniczyć gwałtowne manewry, nagłe hamowania i niebezpieczne różnice prędkości. Celem jest zmniejszenie liczby kolizji i stabilizacja przepływu pojazdów, co w przypadku AOW ma szczególne znaczenie, ponieważ nawet niewielkie zdarzenie potrafi sparaliżować ruch na długi czas.
System działa w ramach większego programu poprawy bezpieczeństwa
Uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia jest częścią szerszych działań prowadzonych na dolnośląskich drogach krajowych. Gddkia informuje, że w kolejnych miesiącach analizowane będą następne odcinki dróg, na których pomiar średniej prędkości może przynieść największą poprawę bezpieczeństwa.
W ramach prac przygotowawczych przeprowadzono analizę natężenia ruchu, miejsc kolizji oraz typowych zachowań kierowców na AOW. Wyniki pokazały, że wprowadzenie systemu właśnie na tym fragmencie powinno przynieść wyraźny efekt, zwłaszcza w godzinach szczytu i na odcinkach, gdzie ruch tranzytowy miesza się z lokalnym.
Odcinek między węzłami Wrocław Południe i Wrocław Północ należy pokonywać z zachowaniem prędkości obowiązującej na AOW. Oznacza to konieczność płynnej jazdy bez nagłych przyspieszeń. Każde przekroczenie średniej prędkości będzie automatycznie rejestrowane, a kierowca otrzyma konsekwencje przewidziane przepisami.
GDDKiA przypomina również, że odcinkowy pomiar prędkości nie jest urządzeniem, które można ominąć ani przejechać „między kamerami”. To stały nadzór obejmujący cały fragment obwodnicy.
śmigają13:58, 23.11.2025
zima to najlepszy czas na łapanki bo śliskie drogi dodają maszynom mocy
Gh16:36, 23.11.2025
Wystarczy na allegro kupić repliki tablic rejestracyjnych i po sprawie.
I ciebie18:51, 23.11.2025
Je. Banany bandyto zamknąć w pisdu i dowalić z 50tys plus kary śmie. Ciu.
Twoja stara 20:53, 23.11.2025
Co, żal dope ściska że jedynie czym możesz jeździć to rowerem albo autobusem przegrywie? Nie zesraj się tam *%#)!& życiowy
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Czerwony sznur nowym elementem sali sesyjnej
O proszę już znowu odpalona ferma trolli śmiecia andrzejka do minusowania i plusowania komentarzy. Co andrzejek przestałeś się bać zwolnienia? xD
NiebaćTrolle
20:04, 2025-11-24
Mróz niemal doprowadził do tragedii
Ten człowiek został wypisany z wrocławskiego szpitala, lecz nie miał pieniędzy na bilet. Szok!
ECTS
19:15, 2025-11-24
Czerwony sznur nowym elementem sali sesyjnej
A co wy myślicie, że ja się będę z taką hołotą wyrobników mieszał? Paszoł won kredyt za norę spłacać!
Qpa
19:13, 2025-11-24
Czerwony sznur nowym elementem sali sesyjnej
Pan kupa dziś pokazał radnym także ze swojej partii, że ma ich w głębokim POważaniu. Gdy tylko Rada przegłosowała wniosek jednej ze swych komisji do jego uchwały, to natychmiast wycofał tą uchwałę pokazując, że traktuje radnych, nawet "własnych", jak bezwartościowe maszynki do głosowania. Pani "lalka-kłamczuszka" tak "spluła" panią Poseł RP, która wystąpiła na koniec sesji, że aż wiceprzewodnicząca z pisu musiała bronić lewicowej posłanki. Prowadzący obrady koncentrował się głównie na liczeniu (ograniczaniu) czasu wypowiedzi i odbieraniu głosu. I jeszcze odgrodził legniczan od ich pożal się Boże przedstawicieli. A nienachalnie inteligentny radny F., znany ze składania niemoralnych propozycji studentkom, wnioskował o zamknięcie dyskusji jak tylko mogła by ona być niekorzystna dla jego KOmpanów. Trzeba coś zrobić z tym szemranym towarzystwem, szkoda miasta i jego mieszkańców.
Skala zadufania i be
19:11, 2025-11-24