Zamknij
Ważne

Dacia w finale konkursu Car of the Year

14:12, 08.11.2010
Skomentuj

Dacia Duster zakwalifikowała się do finałowej siódemki modeli, które rywalizują o prestiżową nagrodę konkursu Car of the Year w Europie.Dotychczas na produkowany w Rumunii pojazd segmentu SUV zebrano ponad 80 tys. zamówień

Dacia Duster znalazła się na finałowej liście siedmiu modeli, które rywalizują o jakże prestiżową nagrodę konkursu Car of the Year 2011 w Europie. Już sam fakt, że wytwarzany w Rumunii SUV został wybrany do następnej rundy przez jury plebiscytu spośród 41 pojazdów, należy uznać za duży sukces.

Inne sukcesy modelu Dacia Duster w ostatnim czasie to również m.in. awans do finałowej fazy konkursu AutoBest, a także niespodziewane zajęcie trzeciego miejsca w plebiscycie Zielona Kierownica 2010 według niemieckiego „Auto Bild” (kategoria SUV).

Zgodnie podkreśla się, że Duster oferuje wyjątkowo korzystny stosunek wartości użytkowej do ceny zakupu. W Polsce najtańsza wersja auta kosztuje od 39 900 zł (z napędem 4x2) lub od 49 900 zł (z napędem 4x4). Dodajmy, że już od kilku miesięcy z rzędu Duster zajmuje pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży najpopularniejszych modeli marki Dacia w Polsce.

Ciekawa jest geneza powstania modelu Dacia Duster. Otóż na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.

Rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.

Sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła, choć bardzo bogata, obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.

Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, omawiany model Dacii pozostaje wierny filozofii marki: cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i niezawodność.

(ps(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%