Zamknij

W godzinę "W" Legnica oddała hołd powstańcom

19:20, 01.08.2021
Skomentuj

W niedzielę 1 sierpnia zawyły syreny. Legniczanie oddali hołd bohaterom Powstania Warszawskiego. Główne uroczystości połączone z piknikiem historycznym odbyły się pod tablicą Szarych Szeregów. Tradycyjnie na jednym ze skrzyżowań zebrała się grupa kibiców, w kościele św. Jacka odprawiona została msza w intencji powstańców.

Kilka minut po 17.00, gdy umilkły syreny przed tablicą Szarych Szeregów przy ul. Okrzei przedstawiciele legnickich środowisk społecznych i władz samorządowych oddali hołd poległym bohaterom zrywu z 1944 roku. Gościem honorowym uroczystości był 95-letni Powstaniec Warszawski Zbigniew Grochowski. Legniczanin jest jednym z ostatnich, żyjących fotografów Powstania Warszawskiego.

- Aparat fotograficzny towarzyszył mi od dziecka, ponieważ mój ojciec był dziennikarzem. Miałem zaledwie 13 lat, gdy wybuchła wojna, niespełna 18 lat, gdy rozpoczęło się powstanie. Należałem do Szarych Szeregów i druh doskonale wiedział, że interesuję się fotografowaniem, dlatego kiedy wybuchło powstanie, miałem akurat w domu pożyczony aparat, który otrzymałem od druha. Zacząłem robić więc zdjęcia na Starym Mieście. Jestem między innymi autorem słynnej fotografii tablicy upamiętniającej śmierć lotników alianckich, których Liberator został strącony nad stolicą. Tablicy już nie ma, ale jest fotografia. Po upadku powstania zostałem wywieziony do Niemiec. Klliszę ze zdjęciami, które wykonywałem podczas powstania w Warszawie zabrałem ze sobą. Przeż cały czas pracy w Niemczech przechowałem kliszę. Po zakończeniu wojny wróciłem do Polski, a klisza ze mną. Dzięki temu zachowały się zdjęcia – wspominał Zbigniew Grochowski.

Unikatowe, powstańcze fotografie Zbigniewa Grochowskiego, można oglądać m.in. w Muzeum Powstania Warszawskiego.

W niedzielę 1 sierpnia na ulicy Okrzei dzięki Muzeum Techniki i Motoryzacji pojawiło się wiele historycznych eksponatów z czasów II wojny światowej między innymi słynny Sten oraz Mauser, Panzerfaust, MP 40, Carcano. Działał punkt łączności z uruchomioną na tę okoliczność zabytkową radiostacją. Czynny był punkt poczty polowej, gdzie kolekcjonerzy mogli odebrać wydaną na ten dzień okolicznościową kartę pocztową. Harcerze z Harcerskiej Organizacji Perspektywa uruchomili też tajną drukarnię AK „podrabiającą dokumenty niemieckie”.

Wiązanki kwiatów pod tablicą Szarych Szeregów złożyli między innymi posłanka Ewa Szymańska, samorządowcy, kombatanci, przedstawiciele kibiców Miedzi Legnica.

- Z wielką radością witam wszystkich, którzy pojawili się tu dzisiaj tak licznie, ponieważ im więcej czasu dzieli nas od tego wydarzenia sprzed 77 lat, tym więcej was tu jest. To dowód na to, że wartości patriotyczne chcemy pielęgnować. Jesteśmy wielką rodziną, bo przecież Polska to wspólna sprawa, wspólne obchodzenie tego wydarzenia. 77 lat temu żołnierze Walczącej Polski chcieli przejąć Warszawę w swoje ręce i tym samym pójść dalej do zwycięstwa. Powstanie, jak wiemy skończyło się na tym, że Warszawa została zrujnowana, ale nie została zniszczona godność i Polska. Warszawa została odbudowana i odbudowywane też jest poczucie patriotyzmu i poczucie jedności narodowej i tego doświadczamy dziś będąc razem – mówił podczas uroczystości prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski.

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku uroczystości upamiętniające wybuch Powstania Warszawskiego odbędą się w innym miejscu. Są bowiem plany, by tablicę Szarych Szeregów przenieś w okolice Zamku Piastowskiego.

Wzorem ubiegłych lat kilkudziesięciu przedstawicieli Legnickiej Grupy Patriotycznej oraz kibice Miedzi Legnica na skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej, Witelona i Libana wstrzymali ruch, odpalili race i zaśpiewali hymn.

O godzinie 18:00 w kościele św. Jacka z inicjatywy Legnickiej Grupy Patriotycznej i Legnickiego Klubu Gazety Polskiej odprawiona została msza święta za zbawienie wieczne powstańców warszawskich.[FOTORELACJA]17539[/FOTORELACJA][FOTORELACJA]17538[/FOTORELACJA]

[WIDEO]11105[/WIDEO]

(AG/LS(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pytanie. Czy wtedy w 1944, warto było ?

07:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A ta ruda, gruba kobieta ostrzyżona na jeża, co wygląda jak chłop, to na każdej manifestacji w Legnicy się pokazuje.

07:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Ja$ko"]Pytanie. Czy wtedy w 1944, warto było ?[/quote] Wtedy, 77 lat temu, nikt nie zadawał takiego pytania, mimo, że to byli ludzie młodzi. Chcieli pomazać, ze nie ma takich pytań - ,,czy warto" Jeżeli ktoś zadaje pytanie przy okazji tak wielkiej rocznicy, to będzie zadawał całe życie , nawet przed drobiazgiem. Powiem tak: NIE WARTO ZADAWAĆ TAK GŁUPAWYCH PYTAŃ" Zapytaj tych żyjących jeszcze powstańców, czy warto było>. .

07:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="zxcvgbhn"][quote="Ja$ko"]Pytanie. Czy wtedy w 1944, warto było ?[/quote] Wtedy, 77 lat temu, nikt nie zadawał takiego pytania, mimo, że to byli ludzie młodzi. Chcieli pokazać , ze nie ma takich pytań - ,,czy warto" Jeżeli ktoś zadaje pytanie przy okazji tak wielkiej rocznicy, to będzie zadawał całe życie , nawet przed drobiazgiem. Powiem tak: NIE WARTO ZADAWAĆ TAK GŁUPAWYCH PYTAŃ" Zapytaj tych żyjących jeszcze powstańców, czy warto było>. .[/quote]
błąd literowy poprawiony było ,,pomazać" a powinno i jest -pokazać

07:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pedofonsy ze złomu legnica pokazali swoje wynaturzenia na środku ulicy.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dobra kotwica to taka co dobrze trzyma łódkę w miejscu.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Bubu"]A ta ruda, gruba kobieta ostrzyżona na jeża, co wygląda jak chłop, to na każdej manifestacji w Legnicy się pokazuje.[/quote]

Lans musi być.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Czego to nie robi Krzakowski, żeby mieć władzę i kasę? Nawet sprzymierzył się z partią, która ośmiesza i kompromituje ten kraj w świecie.
A jeżeli chodzi o narodowców, to ci pseudopatrioci są tacy sami, jak "patrioci-narodowcy" z okresu międzywojnia, kiedy razem z Kosciołem siali nienawiść i walczyli z inaczej myślącymi.
Jak Hitler napadł na Polskę to wszyscy wielcy "patrioci" - prymas, prezydent, premier i cały rząd - uciekli z kraju.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Krzakowski jak zwykle pamiętał o kilku pozowanych fotach. Dzień bez lansu byłby dniem straconym.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Czego to nie robi Krzakowski, żeby mieć władzę i kasę? Nawet sprzymierzył się z partią, która ośmiesza i kompromituje ten kraj w świecie.
A jeżeli chodzi o narodowców, to ci pseudopatrioci są tacy sami, jak "patrioci-narodowcy" z okresu międzywojnia, kiedy razem z Kosciołem siali nienawiść i walczyli z inaczej myślącymi.
Jak Hitler napadł na Polskę to wszyscy wielcy "patrioci" - prymas, prezydent, premier i cały rząd - uciekli z kraju.[/quote]

Teraz byłoby identycznie. Te przychlasty ze stadionu skitraliby się gdzieś pod workiem kartofli w piwnicy albo uciekli za granicę. A wszystko to z bub homar włoszczyzna na ich śmierdzących ryjach. No, może by sprejem gdzieś w kącie napisali "pamiętamy" a obok krzywo narysowana kotwica.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Pedofonsy ze złomu legnica pokazali swoje wynaturzenia na środku ulicy.[/quote]
To że na co dzień obnoszą się z poglądami bliskimi faszyzmowi nie przeszkadza im w zawłaszczaniu symbolu wolnej Polski, która z walczyła wtedy z jedną z odmian faszyzmu... A ze słowami wobec tych ludzi robiących parodię uroczystości patriotycznej ze swoimi chuligańskimi racami, też bym uważał -po co się zniżać do tego podwórkowo-stadionowego poziomu?
BTW. Ciekaw jestem, czy w GP i na stadionie wiedzą jakie poglądy miało i gdzie działało wielu z bohaterów powstania? ^^
np. Krzysztof Kamil Baczyński, który jest zwany 4 wieszczem i to jego wiersze najczęściej są przywoływane w kontekście PW zadeklarowany socjalista, przeciwnik ksenofobii, posiadający korzenie żydowskie...

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Ja$ko"]Pytanie. Czy wtedy w 1944, warto było ?[/quote]

Warszawiacy czynem odpowiedzieli na to pytanie. Być może gościu gdybyś wtedy żył w Warszawie ze swoimi dzisiejszymi przemyśleniami, to potulnie wykonałbyś zarządzenie gubernatora dystryktu warszawskiego, Ludwiga Fischera wzywające mieszkańców stolicy do stawienia się dnia 28. lipca o godz. 8 rano, w sześciu wyznaczonych punktach miasta w celu kopania rowów strzeleckich na przedpolu Warszawy. Za odmowę wykonania zarządzenia groziła kara śmierci. Warszawiacy zamiast kopania rowów dla niemieckiej piechoty wybrali walkę z okupantem by wyzwolić swoje miasto własnymi rękami.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Powstaniec Warszawski, harcerze, patrioci, PiS, ZSL, SLD, PZPR stoją w jednym szeregu. Platfusy wyłamali się.

08:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="polegnicki"][quote="Gość"]Pedofonsy ze złomu legnica pokazali swoje wynaturzenia na środku ulicy.[/quote]
To że na co dzień obnoszą się z poglądami bliskimi faszyzmowi nie przeszkadza im w zawłaszczaniu symbolu wolnej Polski, która z walczyła wtedy z jedną z odmian faszyzmu... A ze słowami wobec tych ludzi robiących parodię uroczystości patriotycznej ze swoimi chuligańskimi racami, też bym uważał -po co się zniżać do tego podwórkowo-stadionowego poziomu?
BTW. Ciekaw jestem, czy w GP i na stadionie wiedzą jakie poglądy miało i gdzie działało wielu z bohaterów powstania? ^^
np. Krzysztof Kamil Baczyński, który jest zwany 4 wieszczem i to jego wiersze najczęściej są przywoływane w kontekście PW zadeklarowany socjalista, przeciwnik ksenofobii, posiadający korzenie żydowskie...[/quote]

Fakt. Dużo walczących z III Rzeszą miało różne poglądy, zapatrywania czy orientacje seksualną sprzeczną z "wizją współczesnej polskiej prawackiej rodziny". Walczyli i ginęli tylko po to aby dzisiaj takie właśnie bezmózgi sobie robili pośmiewisko i popis na środku ulicy. Ogólnie nie ma się czego spodziewać po obiektach ze stadionu z ledwo skończoną szkołą podstawową. Ich osiągnięcie to darcie japy po pijaku, odpalenie racy, pomazanie oraz osikanie ściany czy kradzież czegoś z czyjeś piwnicy. Patriotyzm pełną gębą...

Obstawiam że po dzisiejszej udanej akcji robienia z siebie patriotycznej małpy na środku ulicy pozostawili po sobie syf oraz powędrowali na Żuberki prosto do Żabki na rogu niczym PRAWDZIWY POLAK KATOLIK PATRIOTA. Smutne ale prawdziwe.

09:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

To wstyd stać w jednym szeregu z wyznawcami hasła "bóg, honor i bezprawie"

09:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi

09:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szymanska bój się Boga ty oddajesz cześć Powstańcom Warszawskim?
Powstańcy wiedzieli co to honor, zasady i wartości. Nie walczyli o koryto i pieniądze. Tylko o wolną , sprawiedliwą Polskę. Temu osobnikowi, którego nazywają Opalonym to się nie dziwię. Ta kreatura dla poklasku nawet eskiomosa, w parku będzie udawać. Sprzedał nawet swoich, lewicowych ludzi. Wielu ludziom zatruł życie. Ale Pan Bóg tego dziada w końcu doświadczy.
Ale ty Szymanska, chociaż myślałam, że przynajmniej w domu zostaniesz po tym jak sprzedałaś tych młodych ludzi w radzie. Szymanska jak ty w lustro spoglądasz? Ciekawe czy Opalony wie co o nim gadałaś uświęcona katoliczko? Rzygać się chce.
Ale cóż cytat Żorża Ponimirskiego z "Kariery Nikodema Dyzmy" ciągle aktualny
"...No, wierzę panu, chociaż zarówno nazwisko, jak i wygląd, świadczy, że pochodzisz z gminu, a chamy przecie honoru nie mają...."

Harcerze lepiej tablice osłońcie przeźroczystą plexą, bo jak tak dalej pójdzie to tablica zardzewieje od "judaszowych spojrzeń i zapachów" tych osobników.

Szymanska towarzysz Opalony ma już legitymację z twojej kolejnej partii i nie mam tu na myśli ZSMP?

10:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szymanska bój się Boga ty oddajesz cześć Powstańcom Warszawskim?
Powstańcy wiedzieli co to honor, zasady i wartości. Nie walczyli o koryto i pieniądze. Tylko o wolną , sprawiedliwą Polskę. Temu osobnikowi, którego nazywają Opalonym to się nie dziwię. Ta kreatura dla poklasku nawet eskiomosa, w parku będzie udawać. Sprzedał nawet swoich, lewicowych ludzi. Wielu ludziom zatruł życie. Ale Pan Bóg tego dziada w końcu doświadczy.
Ale ty Szymanska, chociaż myślałam, że przynajmniej w domu zostaniesz po tym jak sprzedałaś tych młodych ludzi w radzie. Szymanska jak ty w lustro spoglądasz? Ciekawe czy Opalony wie co o nim gadałaś uświęcona katoliczko? Rzygać się chce.
Ale cóż cytat Żorża Ponimirskiego z "Kariery Nikodema Dyzmy" ciągle aktualny
"...No, wierzę panu, chociaż zarówno nazwisko, jak i wygląd, świadczy, że pochodzisz z gminu, a chamy przecie honoru nie mają...."

Harcerze lepiej tablice osłońcie przeźroczystą plexą, bo jak tak dalej pójdzie to tablica zardzewieje od "judaszowych spojrzeń i zapachów" tych osobników.

Szymanska towarzysz Opalony ma już legitymację z twojej kolejnej partii i nie mam tu na myśli ZSMP?

10:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Szymanska bój się Boga ty oddajesz cześć Powstańcom Warszawskim?
Powstańcy wiedzieli co to honor, zasady i wartości. Nie walczyli o koryto i pieniądze. Tylko o wolną , sprawiedliwą Polskę. Temu osobnikowi, którego nazywają Opalonym to się nie dziwię. Ta kreatura dla poklasku nawet eskiomosa, w parku będzie udawać. Sprzedał nawet swoich, lewicowych ludzi. Wielu ludziom zatruł życie. Ale Pan Bóg tego dziada w końcu doświadczy.
Ale ty Szymanska, chociaż myślałam, że przynajmniej w domu zostaniesz po tym jak sprzedałaś tych młodych ludzi w radzie. Szymanska jak ty w lustro spoglądasz? Ciekawe czy Opalony wie co o nim gadałaś uświęcona katoliczko? Rzygać się chce.
Ale cóż cytat Żorża Ponimirskiego z "Kariery Nikodema Dyzmy" ciągle aktualny
"...No, wierzę panu, chociaż zarówno nazwisko, jak i wygląd, świadczy, że pochodzisz z gminu, a chamy przecie honoru nie mają...."

Harcerze lepiej tablice osłońcie przeźroczystą plexą, bo jak tak dalej pójdzie to tablica zardzewieje od "judaszowych spojrzeń i zapachów" tych osobników.

Szymanska towarzysz Opalony ma już legitymację z twojej kolejnej partii i nie mam tu na myśli ZSMP?[/quote]

Ciekawe gdzie zostawiła swoją kochanice, tą drugą starą rurę z PiSu co lubi się lansować przy byle gunwie. Jak jej tam? Czudowska?

10:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]

Kretynom trzeba młotem wbijać do głowy, że warszawiacy walczyli o swoje miasto i wolność, a okupantami i mordercami bezbronnej ludności byli Niemcy.

11:00, 01.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="polegnicki"][quote="Gość"]Pedofonsy ze złomu legnica pokazali swoje wynaturzenia na środku ulicy.[/quote]
To że na co dzień obnoszą się z poglądami bliskimi faszyzmowi nie przeszkadza im w zawłaszczaniu symbolu wolnej Polski, która z walczyła wtedy z jedną z odmian faszyzmu... A ze słowami wobec tych ludzi robiących parodię uroczystości patriotycznej ze swoimi chuligańskimi racami, też bym uważał -po co się zniżać do tego podwórkowo-stadionowego poziomu?
BTW. Ciekaw jestem, czy w GP i na stadionie wiedzą jakie poglądy miało i gdzie działało wielu z bohaterów powstania? ^^
np. Krzysztof Kamil Baczyński, który jest zwany 4 wieszczem i to jego wiersze najczęściej są przywoływane w kontekście PW zadeklarowany socjalista, przeciwnik ksenofobii, posiadający korzenie żydowskie...[/quote]

Fakt. Dużo walczących z III Rzeszą miało różne poglądy, zapatrywania czy orientacje seksualną sprzeczną z "wizją współczesnej polskiej prawackiej rodziny". Walczyli i ginęli tylko po to aby dzisiaj takie właśnie bezmózgi sobie robili pośmiewisko i popis na środku ulicy. Ogólnie nie ma się czego spodziewać po obiektach ze stadionu z ledwo skończoną szkołą podstawową. Ich osiągnięcie to darcie japy po pijaku, odpalenie racy, pomazanie oraz osikanie ściany czy kradzież czegoś z czyjeś piwnicy. Patriotyzm pełną gębą...

Obstawiam że po dzisiejszej udanej akcji robienia z siebie patriotycznej małpy na środku ulicy pozostawili po sobie syf oraz powędrowali na Żuberki prosto do Żabki na rogu niczym PRAWDZIWY POLAK KATOLIK PATRIOTA. Smutne ale prawdziwe.[/quote]
Przykład skrajnych i oszołomiarskich poglądów. Właśnie tacy ludzie jak ty są największym złem Polski i to po obydwu stronach podzielonego kraju. Fanatycy, obrażający innych, przekonani o jedynej - słusznej racji. Fakt, "tamci" są teraz w natarciu - ponieważ akurat to oni mają władzę, więc po ich stronie nadużyć i patologii jest więcej. Gdyby dać władzę takim jak ty - byłoby to samo, tylko w drugą stronę. Niczym się od tych "małp", których tutaj obrażasz nie różnisz. NICZYM. Zero kultury, zero szacunku, jedno wielkie gówni-ane, przemądrzałe ZERO.

12:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Szymanska bój się Boga ty oddajesz cześć Powstańcom Warszawskim?
Powstańcy wiedzieli co to honor, zasady i wartości. Nie walczyli o koryto i pieniądze. Tylko o wolną , sprawiedliwą Polskę. Temu osobnikowi, którego nazywają Opalonym to się nie dziwię. Ta kreatura dla poklasku nawet eskiomosa, w parku będzie udawać. Sprzedał nawet swoich, lewicowych ludzi. Wielu ludziom zatruł życie. Ale Pan Bóg tego dziada w końcu doświadczy.
Ale ty Szymanska, chociaż myślałam, że przynajmniej w domu zostaniesz po tym jak sprzedałaś tych młodych ludzi w radzie. Szymanska jak ty w lustro spoglądasz? Ciekawe czy Opalony wie co o nim gadałaś uświęcona katoliczko? Rzygać się chce.
Ale cóż cytat Żorża Ponimirskiego z "Kariery Nikodema Dyzmy" ciągle aktualny
"...No, wierzę panu, chociaż zarówno nazwisko, jak i wygląd, świadczy, że pochodzisz z gminu, a chamy przecie honoru nie mają...."

Harcerze lepiej tablice osłońcie przeźroczystą plexą, bo jak tak dalej pójdzie to tablica zardzewieje od "judaszowych spojrzeń i zapachów" tych osobników.

Szymanska towarzysz Opalony ma już legitymację z twojej kolejnej partii i nie mam tu na myśli ZSMP?[/quote]

Ciekawe gdzie zostawiła swoją kochanice, tą drugą starą rurę z PiSu co lubi się lansować przy byle gunwie. Jak jej tam? Czudowska?[/quote]

Nie oceniajmy wulgarnie! Panie w wieku senioralnym powinny być wzorcem, przykładem dla młodszych i nie tylko.Tym bardziej, ze jeszcze
są w parlamencie. Niestety cynizm i obłuda są silniejsze. No i zasiadanie w parlamencie nawet pozorne, kiedy mało się znaczy. Pomimo deklaracji w zasadzie dzięki ich radnym, wyczołgano tych trzech młodych ludzi z rady i napompowano tutejszy czerwony układ z wuefistą na czele. No cóż albo się ma kręgosłup moralny albo się nie ma. Ale to tacy ludzie. Ta ich bez/radna zamiast o Herbercie powinna mówić o Putramencie lub Ważyku.
A może o Leonie Kowalskim autorze wiersza "Towarzyszowi z Bezpieczeństwa", z antologii "Wiersze i pieśni poświęcone pracownikom bezpieczeństwa" (1954) tak ten mistrz opiewał ubeka:

Nie łatwo jest stykać się z wrogiem codziennie [...]
przez długie godziny
wieczorne i nocne
Mieć jasność umysłu i nerwy tak mocne [...]. Tobie
Towarzyszowi z Bezpieczeństwa
Poświęcam ten wiersz.
Za Twą miłość ogromną do ludzi
I Twych nocy bezsennych niepokój
Za Twą troskę o dzień nasz powszedni
I walkę codzienną o pokój. [...] Za Twe serce - dla Partii bijące
Ściskam Twą dłoń uzbrojoną
I słowa przesyłam gorące.

12:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]

Dowódcy którzy wydali rozkaz tego bezsensownego mordu nad miastem i ludnością cywilną należało postawić pod sąd i rozstrzelać. To była głupota

06:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Świętowanie kolejnego przegranego powstania to masochizm

07:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="polegnicki"][quote="Gość"]Pedofonsy ze złomu legnica pokazali swoje wynaturzenia na środku ulicy.[/quote]
To że na co dzień obnoszą się z poglądami bliskimi faszyzmowi nie przeszkadza im w zawłaszczaniu symbolu wolnej Polski, która z walczyła wtedy z jedną z odmian faszyzmu... A ze słowami wobec tych ludzi robiących parodię uroczystości patriotycznej ze swoimi chuligańskimi racami, też bym uważał -po co się zniżać do tego podwórkowo-stadionowego poziomu?
BTW. Ciekaw jestem, czy w GP i na stadionie wiedzą jakie poglądy miało i gdzie działało wielu z bohaterów powstania? ^^
np. Krzysztof Kamil Baczyński, który jest zwany 4 wieszczem i to jego wiersze najczęściej są przywoływane w kontekście PW zadeklarowany socjalista, przeciwnik ksenofobii, posiadający korzenie żydowskie...[/quote]

Fakt. Dużo walczących z III Rzeszą miało różne poglądy, zapatrywania czy orientacje seksualną sprzeczną z "wizją współczesnej polskiej prawackiej rodziny". Walczyli i ginęli tylko po to aby dzisiaj takie właśnie bezmózgi sobie robili pośmiewisko i popis na środku ulicy. Ogólnie nie ma się czego spodziewać po obiektach ze stadionu z ledwo skończoną szkołą podstawową. Ich osiągnięcie to darcie japy po pijaku, odpalenie racy, pomazanie oraz osikanie ściany czy kradzież czegoś z czyjeś piwnicy. Patriotyzm pełną gębą...

Obstawiam że po dzisiejszej udanej akcji robienia z siebie patriotycznej małpy na środku ulicy pozostawili po sobie syf oraz powędrowali na Żuberki prosto do Żabki na rogu niczym PRAWDZIWY POLAK KATOLIK PATRIOTA. Smutne ale prawdziwe.[/quote]
Przykład skrajnych i oszołomiarskich poglądów. Właśnie tacy ludzie jak ty są największym złem Polski i to po obydwu stronach podzielonego kraju. Fanatycy, obrażający innych, przekonani o jedynej - słusznej racji. Fakt, "tamci" są teraz w natarciu - ponieważ akurat to oni mają władzę, więc po ich stronie nadużyć i patologii jest więcej. Gdyby dać władzę takim jak ty - byłoby to samo, tylko w drugą stronę. Niczym się od tych "małp", których tutaj obrażasz nie różnisz. NICZYM. Zero kultury, zero szacunku, jedno wielkie gówni-ane, przemądrzałe ZERO.[/quote]

Nie zesraj się cepie

09:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]

Dowódcy którzy wydali rozkaz tego bezsensownego mordu nad miastem i ludnością cywilną należało postawić pod sąd i rozstrzelać. To była głupota[/quote]
Z ostatnio ujawnionych dokumentów wynika nawet , ze do wybuchu powstania doszło w wyniku kłamstwa i podawania nieprawdziwych danych dowództwu . Typowo polski bałagan i jakoś to będzie

09:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]

Dowódcy którzy wydali rozkaz tego bezsensownego mordu nad miastem i ludnością cywilną należało postawić pod sąd i rozstrzelać. To była głupota[/quote]
Z ostatnio ujawnionych dokumentów wynika nawet , ze do wybuchu powstania doszło w wyniku kłamstwa i podawania nieprawdziwych danych dowództwu . Typowo polski bałagan i jakoś to będzie[/quote]

Do dzisiaj tak jest. Efekty są jakie są, a żyje się jak się żyje...

10:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

legalnalegalna

0 0

Myślę sobie, że to nie ma co roztrząsać. Warto tego dnia po prostu oddać hołd zmarłym.

10:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="legalna"]Myślę sobie, że to nie ma co roztrząsać. Warto tego dnia po prostu oddać hołd zmarłym.[/quote]

No tak zwłaszcza ze nic to nie kosztuje,inaczej byłby problem,tak jak z żyjącym zjadaczami chleba którzy muszą kombinować jak tu wyżyć do pierwszego.A np. kierowcy jeszcze muszą uzbroić się w cierpliwość i nie myslec o dziurach bo teraz ważniejsza jest pamięć o tych co ginęli za nasze życie doczesne w luksusie o tłustych kotach nie wspmninajac.

10:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]
Głupia wypowiedź gościa na temat o którym niema zielonego pojęcia. Wystarczy pogrzebać w książkach o sporze między Niemcami w którym jedni chcieli zniszczenia całej warszawy a drudzy tylko części po prawej stronie Wisły. Korespondencja pomiędzy dowództwem jest upubliczniona.
Dla myślących i znających trochę historię podpowiem, że Niemcy utworzyli generalną gubernię w Krakowie z której wypływały rozkazy (czytaj: dzisiejsze Ustawy) dla całej okupowanej polski a ruscy jak szli ze wschodu utworzyli rząd w Lublinie skąd miały w przyszłości powstawać ustawy dla nowej okupowanej polski.

11:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="werfw"][quote="Gość"]Głupia decyzja o wybuchu powstania. Zniszczono całe miasto i zginęło bez sensu kilkaset tysięcy niewinnych ludzi[/quote]
Głupia wypowiedź gościa na temat o którym niema zielonego pojęcia. Wystarczy pogrzebać w książkach o sporze między Niemcami w którym jedni chcieli zniszczenia całej warszawy a drudzy tylko części po prawej stronie Wisły. Korespondencja pomiędzy dowództwem jest upubliczniona.
Dla myślących i znających trochę historię podpowiem, że Niemcy utworzyli generalną gubernię w Krakowie z której wypływały rozkazy (czytaj: dzisiejsze Ustawy) dla całej okupowanej polski a ruscy jak szli ze wschodu utworzyli rząd w Lublinie skąd miały w przyszłości powstawać ustawy dla nowej okupowanej polski.[/quote]

Jaką historie? Tą stworzoną przez prawaków i obecnie przez PiS, która z prawdą ma tyle wspólnego co wiadomości TVP z rzetelnością?

11:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarduKMarduK

0 0

Druga galeria przypomina zlot troglodytów a nie oddawanie czci. Cześć oddaje się w ciszy, skupieniu a nie drąc się jak pajac i stojąc w rozkroku jak małpa. Powstańcy w grobach się przewracają jak widzą taką dziczyznę.

02:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="MarduK"]Druga galeria przypomina zlot troglodytów a nie oddawanie czci. Cześć oddaje się w ciszy, skupieniu a nie drąc się jak pajac i stojąc w rozkroku jak małpa. Powstańcy w grobach się przewracają jak widzą taką dziczyznę.[/quote]

Kwiat polskości w pełnej krasie

02:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="MarduK"]Druga galeria przypomina zlot troglodytów a nie oddawanie czci. Cześć oddaje się w ciszy, skupieniu a nie drąc się jak pajac i stojąc w rozkroku jak małpa. Powstańcy w grobach się przewracają jak widzą taką dziczyznę.[/quote]

Wracaj do przedwojennej szkoły, recytować skupionym głosikiem na Uroczystej Akademii wierszyki ku czci, dziewczynko. Obowiązkowo w białej bluzce i z kokardką pod szyją.

Owszem, może tak byłoby piękniej i "dawniej było lepiej", nie będę polemizował. W wyniku dwóch wojen światowych doszło do załamania cywilizacyjnego i brutalizacji obyczajów. Ciekawe, że bycia cicho wymaga się głównie od manifestujących wierność tradycji. Do Strajku Kobiet też miałeś pretensje, że nie składa oficjalnych petycji, tylko wyje (daleko wulgarniej) na ulicach?

Jest jeszcze jeden czynnik. Komuna i (może nawet w większym stopniu) postkomuna, PRL-bis, wycięły prawdziwy patriotyzm do gleby. Kto głosił szacunek dla tradycyjnych wartości nie miał szans na karierę, skończenie dobrych szkół, etc. I nic dziwnego, że prawdziwy patriotyzm odradza się w dużej mierze od domu. Wojom Chrobrego też daleko było do "cnót rycerskich", wedle dzisiejszych kryteriów bardziej przypominali gangsterów. Dziś, po pół wieku komuny i ponad ćwierć wieku postkomuny, wyzywania patriotyzmu od niebezpiecznych nacjonalizmów (albo i gorzej) rozwalających światłe ponadnarodowe wspólnoty, jesteśmy w podobnej sytuacji. Patriotyzm odradza się od zera, od gleby, od dołów. Mamy dodatkowo internacjonalistyczne lemingi, straszone w swych mediach tymi, którym na wierności Polsce zależy, przedstawianymi w najgorszych barwach, lemingi które w wyniku propagandy patrzą na nich z "charakterystyczną mieszaniną pogardy i strachu".

03:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Popieram zachowania patriotyczne ale ciekawe czy to zgromadzenie blokujące ruch uliczny było zgłoszone i legalne. Bo jak by kilka kobiet w ramach swojego patriotycznego protestu zablokowało to skrzyżowanie to zaraz były by usunięte i dostały by mandaty.... A jak kilku pseudo patriotów blokuje ruch i pali race to policja im jeszcze pomaga? Przecież te kilkanaście osób spokojnie mogło wygłaszać swój pseudo patriotyzm na alei platynowej nie blokując jezdni.

04:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="POLICEMAN"]Popieram zachowania patriotyczne ale ciekawe czy to zgromadzenie blokujące ruch uliczny było zgłoszone i legalne. Bo jak by kilka kobiet w ramach swojego patriotycznego protestu zablokowało to skrzyżowanie to zaraz były by usunięte i dostały by mandaty.... A jak kilku pseudo patriotów blokuje ruch i pali race to policja im jeszcze pomaga? Przecież te kilkanaście osób spokojnie mogło wygłaszać swój pseudo patriotyzm na alei platynowej nie blokując jezdni.[/quote]

Ta, jasne, popierasz...

Tak wyglądały obchody77 rocznicy Powstania w Warszawie:

https://youtu.be/watch?v=CxWPWnDPy6w

07:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="MarduK"]Druga galeria przypomina zlot troglodytów a nie oddawanie czci. Cześć oddaje się w ciszy, skupieniu a nie drąc się jak pajac i stojąc w rozkroku jak małpa. Powstańcy w grobach się przewracają jak widzą taką dziczyznę.[/quote]

Wracaj do przedwojennej szkoły, recytować skupionym głosikiem na Uroczystej Akademii wierszyki ku czci, dziewczynko. Obowiązkowo w białej bluzce i z kokardką pod szyją.

Owszem, może tak byłoby piękniej i "dawniej było lepiej", nie będę polemizował. W wyniku dwóch wojen światowych doszło do załamania cywilizacyjnego i brutalizacji obyczajów. Ciekawe, że bycia cicho wymaga się głównie od manifestujących wierność tradycji. Do Strajku Kobiet też miałeś pretensje, że nie składa oficjalnych petycji, tylko wyje (daleko wulgarniej) na ulicach?

Jest jeszcze jeden czynnik. Komuna i (może nawet w większym stopniu) postkomuna, PRL-bis, wycięły prawdziwy patriotyzm do gleby. Kto głosił szacunek dla tradycyjnych wartości nie miał szans na karierę, skończenie dobrych szkół, etc. I nic dziwnego, że prawdziwy patriotyzm odradza się w dużej mierze od domu. Wojom Chrobrego też daleko było do "cnót rycerskich", wedle dzisiejszych kryteriów bardziej przypominali gangsterów. Dziś, po pół wieku komuny i ponad ćwierć wieku postkomuny, wyzywania patriotyzmu od niebezpiecznych nacjonalizmów (albo i gorzej) rozwalających światłe ponadnarodowe wspólnoty, jesteśmy w podobnej sytuacji. Patriotyzm odradza się od zera, od gleby, od dołów. Mamy dodatkowo internacjonalistyczne lemingi, straszone w swych mediach tymi, którym na wierności Polsce zależy, przedstawianymi w najgorszych barwach, lemingi które w wyniku propagandy patrzą na nich z "charakterystyczną mieszaniną pogardy i strachu".[/quote]

Chwała komunizmowi za tępienie tego patriotycznego ścierwa. Patriotyzm jest akurat mało ważny i nie potrzebny.

09:00, 02.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Co za twarze myślą nie skalane, karyniska i sebixy wyszły z pod kamienia

10:00, 06.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%