Na ulicy Koskowickiej w Legnicy od dłuższego czasu trwa remont torowiska, jednak organizacja ruchu na przejeździe kolejowym pozostawia wiele do życzenia. Dziś rano jeden z kierowców przeżył chwile grozy – gdy wjeżdżał na przejazd, nagle wyjechał mu prosto przed maskę pociąg. Ku zaskoczeniu wszystkich, rogatki były podniesione, nie świeciło czerwone światło ostrzegawcze, a znak „STOP” z informacją o awarii rogatek w ogóle nie został ustawiony.
Czy naprawdę musi dojść do tragedii, aby zarządcy linii kolejowej zadbali o właściwe i bezpieczne oznaczenie tego miejsca? Każdy dzień zwłoki to narażanie życia kierowców i pasażerów. Mimo remontu, bezpieczeństwo powinno być zawsze na pierwszym miejscu!
[WIDEO]19899[/WIDEO]
Gdy pociąg techniczny zbliża się do przejazdu drogowo-kolejowego po szlaku czasowo wyłączonym z eksploatacji, pomocnik maszynisty w obowiązkowej na kolei pomarańczowej kamizelce odblaskowej wysiada z lokomotywy i w razie konieczności zatrzymuje pojazdy zmierzające w stronę owego przejazdu. Następnie pociąg wjeżdża na przejazd z Vmax=20km/h, pomocnik wskakuje z powrotem do lokomotywy i pociąg jedzie dalej. Z nagrania wynika, że autor filmiku nie widział tej procedury tylko dalszą część pociągu już na przejeździe i spanikował🙂
Przed maskę?!? Przecież ten chłop jest 50-70m od przejazdu, gdy pociąg techniczny już przezeń przejeżdża. A kierujący ma ZAWSZE obowiązek upewnić się, czy może wjechać na torowisko.
Clickbait jak się patrzy🤣
SERIO?!?14:44, 04.08.2025
Przed maskę?!? Przecież ten chłop jest 50-70m od przejazdu, gdy pociąg techniczny już przezeń przejeżdża. A kierujący ma ZAWSZE obowiązek upewnić się, czy może wjechać na torowisko.
qtafon14:48, 04.08.2025
Clickbait jak się patrzy🤣
SERIO?!?!?!14:59, 04.08.2025
a za telefonik w ręce 500pln i 12 pkt :D
Wyjaśniam15:08, 04.08.2025
Gdy pociąg techniczny zbliża się do przejazdu drogowo-kolejowego po szlaku czasowo wyłączonym z eksploatacji, pomocnik maszynisty w obowiązkowej na kolei pomarańczowej kamizelce odblaskowej wysiada z lokomotywy i w razie konieczności zatrzymuje pojazdy zmierzające w stronę owego przejazdu. Następnie pociąg wjeżdża na przejazd z Vmax=20km/h, pomocnik wskakuje z powrotem do lokomotywy i pociąg jedzie dalej. Z nagrania wynika, że autor filmiku nie widział tej procedury tylko dalszą część pociągu już na przejeździe i spanikował🙂
PKPCargoMan15:18, 04.08.2025
Jest dokładnie jw wyjaśniono - składy techniczne są pilotowane przez obsługę na przejazdach kolejowo-drogowych. Gdyby film nakręcono uczciwie od początku, nie byłoby całej g_wnoburzy...
GiorgioOsrani15:59, 04.08.2025
Ta "groźna muzyka" w tle to z radia nagrywającego czy inwencja WO?🤣
Nieudacznik16:18, 04.08.2025
Odebrać kierowcy uprawnienia, skoro jest taką piz dą i nieudacznikiem, wystarczy zwolnić i rzucić okiem czy nic nie jedzie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Tour de Pologne w Legnicy - mapa utrudnień
Eleganterka wydarzenie, ludzi multum, a i zabawa przednia
I co
17:01, 2025-08-04
Niebezpieczny przejazd kolejowy
Odebrać kierowcy uprawnienia, skoro jest taką piz dą i nieudacznikiem, wystarczy zwolnić i rzucić okiem czy nic nie jedzie.
Nieudacznik
16:18, 2025-08-04
Niebezpieczny przejazd kolejowy
Ta "groźna muzyka" w tle to z radia nagrywającego czy inwencja WO?🤣
GiorgioOsrani
15:59, 2025-08-04
Niebezpieczny przejazd kolejowy
Jest dokładnie jw wyjaśniono - składy techniczne są pilotowane przez obsługę na przejazdach kolejowo-drogowych. Gdyby film nakręcono uczciwie od początku, nie byłoby całej g_wnoburzy...
PKPCargoMan
15:18, 2025-08-04