Zamknij
Ważne

Dodaj komentarz

rwa przebudowa Jaworzyńskiej. Kierowców czekają zmiany w ruchu od połowy września

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 08:59, 13.09.2025
2 Budowa ronda turbinowego na Jaworzyńskiej (źródło: UM Legnica) Budowa ronda turbinowego na Jaworzyńskiej (źródło: UM Legnica)

Od 15 września kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi zmianami na ul. Jaworzyńskiej w Legnicy. Rozpoczyna się trzeci etap budowy ronda turbinowego przy wjeździe do Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zamknięte zostaną pasy wschodniej jezdni od strony LSSE. Wjazd do strefy będzie możliwy tylko jednym pasem jednokierunkowym, a wyjazd poprowadzono nowo wybudowanym łącznikiem wzdłuż zakładów aż do zjazdu przy salonie Skody. Pojazdy jadące z Legnicy w stronę Jawora zostaną skierowane na nowy pas jezdni przy rondzie, a te skręcające do strefy pojadą specjalnie przygotowanym pasem do lewoskrętu.

 

Co już udało się zrobić i co obejmuje inwestycja?

 

Budowa ronda rozpoczęła się w grudniu 2024 roku i od tamtej pory sporo udało się zrobić. Po stronie zachodniej gotowe są podbudowy, krawężniki jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, położono też nawierzchnię z kostki brukowej i masy asfaltowej oraz zamontowano sieci teletechniczne i elektroenergetyczne ze słupami. Powstały dwa obiekty mostowe, kanalizacja deszczowa i wyprofilowany rów z płytami Jumbo. Po stronie wschodniej trwają obecnie prace rozbiórkowe oraz układanie krawężników i cieku z kostki betonowej. Zakres zadania obejmuje nie tylko budowę ronda turbinowego, ale także nowe ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie i kanalizację deszczową.

 

Dlaczego ta inwestycja jest tak ważna dla miasta?

 

Ulica Jaworzyńska to jedna z kluczowych arterii komunikacyjnych w mieście. Łączy autostradę A4 z drogą ekspresową S3, krajową 94 i wojewódzką 364. To także główny dojazd do LSSE, z którego codziennie korzystają zarówno pracownicy, jak i samochody ciężarowe dostarczające towary do zakładów. Duże natężenie ruchu od lat powodowało korki i zatory. Nowe rondo turbinowe ma te trudności ograniczyć i poprawić płynność ruchu. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm BUDRIM z Kunic i Świdnickie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Na realizację prac Legnica otrzymała 27 mln 121 tys. zł dofinansowania z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, co stanowi 98 procent kosztów.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (2)

MeDMeD

0 0

rwa to może być kulszowa!!

22:47, 13.09.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Max33Max33

0 0

Bardzo dobrze... Bardzo dobrze... A jak już skończą budować to je zablokujemy. Może wtedy znajdą się pieniądze na drogi na Osiedlu Sienkiewicza. Drobne 30 baniek na centrum przesiadkowe się znalazło, kasa na remont parkingu na Złotoryjskiej się znalazła (ten ślepy fragment nie spełnia żadnej roli komunikacyjnej, to jest po prostu parking) to może się znajdzie też na wymianę nawierzchni na Sienkiewicza. Tymczasowych i współfinansowanych przez mieszkańców. Miasto wybudowało piękną drogę (Karlińskiego) mającą stanowić skrót na osiedla i odciążenie centrum a mieszkańcy (którzy inaczej nie mieliby żadnej drogi) doprowadzili do tego że stała się drogą lokalną o spacerowym tempie ruchu. Można ? Można. To jak zaczniemy blokować to rondo (oczywiście zgodnie z przepisami chodząc tylko po przejściach) to szybko się znajdą pieniądze na drogi na Sienkiewicza... Szybciutko...

10:06, 14.09.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%