Zamknij
Polecamy

Dodaj komentarz

Rewolucja na torach Dolnego Śląska – PLK buduje drugi tor między Legnicą a Rudną Gwizdanów

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 17:59, 22.10.2025 Aktualizacja: 19:00, 23.10.2025
1 Pociągi Kolei Dolnośląskich (WP) Pociągi Kolei Dolnośląskich (WP)

Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że planują w 2026 roku rozpisanie przetargu na projekt budowy drugiego toru na trasie kolejowej nr 289, łączącej Legnicę z Lubinem i Rudną Gwizdanów. Inwestycja ta ma na celu likwidację jednego z najwęższych gardeł w sieci kolejowej Dolnego Śląska, co znacząco poprawi przepustowość i efektywność transportu w regionie.

 

Codziennie ponad 40 pociągów na tej trasie. Planowana inwestycja kluczowa dla regionu

 

Obecnie codziennie po tej linii kursuje ponad 40 pociągów pasażerskich, obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie i PKP Intercity. Dodatkowo, trasa jest intensywnie wykorzystywana przez pociągi towarowe, obsługujące spółki z grupy KGHM. Drugi tor był potrzebny praktycznie od momentu przywrócenia ruchu pasażerskiego w 2019 roku, aby sprostać rosnącym wymaganiom przewozowym i usprawnić transport zarówno osób, jak i towarów.

 

Rozbudowa linii kolejowej nr 289 oraz modernizacja stacji Rudna Gwizdanów to element szerszego planu inwestycyjnego Polskich Linii Kolejowych, który obejmuje także inne projekty infrastrukturalne w regionie, choćby linię z Legnicy do Złotoryi. Inwestycja ma na celu nie tylko poprawę jakości transportu kolejowego, ale także wsparcie rozwoju gospodarczego Dolnego Śląska poprzez zwiększenie dostępności i efektywności transportu towarowego i pasażerskiego.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

MarcinMarcin

1 0

Witam Szkoda ze jak wymieniali tor około 15 lat temu to nie pomyśleli o tym tylko dopiero teraz i brawo dla PLK w końcu będą kursować normalnie pociągi w obu kierunkach a do Legnicy nawet do Węglinieca mógł by jeździć pociąg EICP bo linia Wrocław - Zgorzelec jest przystosowana do 160 km/h

14:46, 23.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%