Zamknij
Ważne

Ugodowi operatorzy

07:25, 20.02.2004
Skomentuj

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdził ugody zawarte pomiędzy Telekomunikacją Polską a Telefonią Dialog oraz Regionalnymi Sieciami Telekomunikacyjnymi El-Net. Przedmiotem sporu między operatorami lokalnymi a Te

El-Net. Polubowne rozwiązanie sporu między przedsiębiorcami skutkujące przywróceniem zasad uczciwej konkurencji jest często efektywniejsze niż długotrwała procedura administracyjna i sądowa.

Przedmiotem sporu między operatorami lokalnymi a Telekomunikacją Polską S.A. były zasady i tryb przeprowadzenia przez spółkę w 2001 r. akcji promocyjnej dotyczącej pakietów taryfowych.

W ramach tej akcji TP S.A. w niektórych strefach numeracyjnych obniżyła ceny usług międzystrefowych dla swoich abonentów. Nie uchyliła jednak ogólnie obowiązującego cennika, na którym opierały się rozliczenia międzyoperatorskie. Ponadto operatorzy lokalni nie zostali odpowiednio wcześnie powiadomieni o tej akcji. Początkowo spółka odmawiała również dokonywania rozliczeń międzyoperatorskich według nowych, niższych stawek nawet z tymi operatorami, którzy w ślad za nią obniżyli ceny połączeń międzystrefowych.

W mediację między przedsiębiorcami zaangażował się UOKiK. W jej wyniku TP S.A. podpisała ugody z operatorami lokalnymi - 4 lutego 2004 r. z Telefonią Dialog S.A., zaś 10 lutego z El-Net. Spółka zobowiązała się w nich do stosowania stawek pilotażowych i promocyjnych w rozliczeniach międzyoperatorskich do czasu ich uniezależnienia od stawek detalicznych. TP zobowiązała się również do odpowiednio wczesnego powiadamiania o planowanych akcjach promocyjnych mających wpływ na rozliczenia międzyoperatorskie.

Zdaniem UOKiK, polubowne rozwiązywanie sporów jest najskuteczniejszą metodą ochrony konkurencji na rynku. Przepisy regulujące instytucję ugody administracyjnej pozwalają bowiem efektywnie chronić interes publiczny. Długotrwały i kosztowny spór o ocenę zachowań przedsiębiorcy, prowadzony przed prezesem Urzędu, a następnie przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wreszcie Sądem Najwyższym, nie zawsze prowadzi do efektów satysfakcjonujących strony. Często korzystniejsze okazuje się wspólne wypracowanie modelu niekonfliktowej i uczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami.
(www.polska.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%