Rozpoczęła się budowa odcinka autostrady D11, który połączy Kralovec z polską drogą ekspresową S3. Prace realizuje konsorcjum MI Roads, złożone z firm czeskich, słowackich i węgierskich. Początkowo przetarg wygrał Budimex, jednak decyzja ta została unieważniona przez czeski urząd antymonopolowy po odwołaniach konkurencyjnych firm.
Podczas środowej konferencji prasowej premier Czech Petr Fiala przyznał, że opóźnienia w rozpoczęciu inwestycji były spowodowane po stronie czeskiej. Minister transportu Martin Kupka podkreślił, że budowa odcinka Trutnov – granica z Polską to największy projekt w historii Dyrekcji Dróg i Autostrad Czech (RzSD).
Wstępne zakończenie budowy zaplanowano na koniec 2027 roku. Odcinek ma długość 21,20 km, a aby ułatwić dojazd z Pragi na Pomorze, konieczne będzie ukończenie kolejnego odcinka między Trutnovem a Jaromierzem, którego budowa ma rozpocząć się w 2025 roku i potrwać do 2028 roku.
Zdeněk Ludvík, dyrektor konsorcjum MI Roads, zaznaczył, że projekt jest bardzo wymagający, a kluczowe teraz będzie maksymalne wykorzystanie czasu przed nadejściem zimy. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 11 miliardów koron, czyli prawie 2 miliardy złotych.
Ukończenie autostrady D11 nie tylko zapewni wysokiej jakości połączenie transgraniczne z Polską, ale nowa droga przepustowa przejmie przede wszystkim funkcję istniejącej, zakorkowanej drogi I/37. Dziś łączy ona ważne ośrodki regionalne Jaroměř, Dvůr Králové nad Labem oraz Trutnov.
1 1
*%#)!& z tymi gownoobrazkami ai w artykulach.
0 1
Czyli 1/20 z całości i to ta najłatwiejsza po płaskim terenie.
No po 15 latach :) ... sukces jak na Czechów.
0 2
Pepiki pod względem infrastruktury drogowej to Trzeci Świąt. Dramat
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz