Zamknij

Uczennice I LO w Atenach z Microsoftem

21:13, 09.09.2018
Skomentuj

Najzdolniejszym programującym dziewczynom, które nie boją się spełniać śmiałych marzeń, Microsoft umożliwił spotkanie w Atenach podczas imprezy AI @Bootcamp.

Na początku był konkurs. Należało przygotować krótki film i odpowiedzieć w nim na kilka ważnych pytań: jak odwaga i kreatywność mogą zmienić świat, nawet jego mały zakątek? Sztuczna inteligencja to krok naprzód w tym przedsięwzięciu i może on być w naszych rękach, aby zmienić przyszłość. Jakie są nasze najskrytsze pomysły oparte na sztucznej inteligencji (AI), więc nie należało bać się myśleć odważnie.

Następnie wyłoniono uczestniczki: to zwyczajne dziewczyny w wieku od 15 do 17 lat. Jednak coś je wyróżnia – są aspirującymi programistkami, które kodują z użyciem sztucznej inteligencji. I choć to pierwsza tego typu inicjatywa, to cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Aż 160 dziewcząt z niemal całej Europy, pasjonujących się technologią i nauką, zaproszono na czterodniowe warsztaty. Cel spotkania to programowanie sztucznej inteligencji. I dobra zabawa.

Z 19 krajów z niemal całej Europy: Rosji, Azerbejdżanu, Bułgarii, Czech, Ukrainy, Cypru, Malty, Grecji, Estonii, Węgier, Kazachstanu, Czarnogóry, Polski, Rumunii, Łotwy, Litwy, Serbii, Słowacji i Słowenii. Dziewczętom towarzyszyło aż 60 nauczycieli z tychże krajów. Polskę reprezentowała najliczniejsza, bo aż 33-osobowa grupa – łącznie aż 26 uczennic z Radomia, Józefowa, Słupska, Legnicy, Olsztyna i Jastrzębia Zdroju. Towarzyszyło im 7 nauczycieli, którzy na co dzień rozpalają w nich głód technologicznej wiedzy.

Z Legnicy w obozie uczestniczyły dziewczęta z I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki. To uczennice klasy matematyczno – informatycznej: Aleksandra Dancewicz, Aleksandra Gniada, Gabriela Hreczany, Karolina Kołodziej, Magda Kozajda i Iga Selwat pod opieką i czujnym okiem pani Romualdy Laskowskiej.

Przez trzy dni 27, 28, i 29 sierpnia dziewczyny uczyły się. Poznawały tajniki programowania MicroBit-a, tworzenia zabaw edukacyjnych w Minecrafcie, budowania z Lego Mindstrom. Zaprogramowały boty, sprawdzały jak sztuczna inteligencja pomaga w wykrywaniu raka piersi i wspomaga rolnictwo. Jak zaprząc do pracy programowanie po to aby świat stawał się lepszy. Były wykłady, rozmowy, warsztaty ale też odrobina zabawy oraz zwiedzania Aten w trakcie gry miejskiej. Można było porozmawiać z kobietami pełniącymi ważne funkcje w Microsofcie o tym jaka była ich kariera, jaką przeszły drogę. Niesłychanie motywujące rozmowy prowadziły m. in: Kristin Tolle – dyrektor ds. Data Science i AI Training, Microsoft, wykładowca i starszy specjalista University of Washington, Didem Un Ates – starszy dyrektor, Customer Care Intelligence, Business Applications Group, Could & AI, Microsoft London czy Corine Schep – EMEA Timezone, AI i IoT, Microsoft

Ich drogi ku karierze były często kręte i pełne obaw.

Kluczowym słowem w rozwoju sztucznej inteligencji jest empatia. Aby empatia zagościła na stałe w naszych działaniach musimy ją stosować na każdym kroku. Także nasze dziewczyny, z pomocą oficjalnego partnera – Ikea – przygotowały meble dla osób, które najbardziej tego potrzebują. Było dużo śmiechu i dobrej zabawy, pracowano w zespołach międzynarodowych. Wszyscy zauważyli jak ważne jest to, aby zrobić coś dobrego także dla innych. W ten sposób wszyscy ruszamy w kierunku lepszego jutra. 
Ostatni dzień to HackDay – pokaż ile się nauczyłaś? 7 różnych wyzwań, w których spory nacisk kładzie się na współpracy zespołu. To zadania z klasyfikacji obrazu, przy użyciu uczenia się maszynowego do przewidywania szans na raka piersi, usługi bota, aby wspierać lekarzy z najczęściej zadawanymi pytaniami i usługą do monitorowania wielu urządzeń. A wszystko to w szczególnych okolicznościach – nad morzem. Nie zabrakło też dobrej zabawy i sportowych rozrywek.

Czterodniowe warsztaty AI @Bootcamp to ogólnoeuropejskie wydarzenie, które w tym roku szczególnie koncentrowało się na haśle „Alicja i jej wyobrażenie o przyszłości”.

Kim jest Alicja? To dziewczyna, która nie boi się marzyć, jest ciekawa świata, odważna i pewna swoich umiejętności. Alicja stale uczy się nowych rzeczy i trudno dla niej o bardziej frapujące dziedziny do zgłębienia niż technologia i świat cyfrowy. Kilkudniowy grecki kampus, podczas którego dziewczęta z całej Europy programowały z użyciem sztucznej inteligencji skupiał się wokół idei: „Nie musisz od razu zmieniać całego świata. Przynajmniej na razie. Wystarczy, że wpłyniesz na mały jego skrawek”.[FOTORELACJA]14735[/FOTORELACJA]
(RL)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szkoda, że autor artykułu nie napisał, w jakim języku uczennice programowały Micro:bita.
Podejrzewam, że w Pythonie.
Tylko ciekawy jestem, skąd dziewczyny znały ten język, skoro w programach nauczania przedmiotów informatycznych nie ma nauki programowania, a nauczyciele tez zwykle nie znają języków programowania typu C++ czy Python.
Jednak nie zrozumcie mnie źle.
Nie mam nic przeciwko nauczycielom, bo dobry nauczyciel potrafi nauczyć ucznia tego, czego sam nie rozumie.

02:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Brawo!
I gratulacje.

02:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Szkoda, że autor artykułu nie napisał, w jakim języku uczennice programowały Micro:bita.
Podejrzewam, że w Pythonie.
Tylko ciekawy jestem, skąd dziewczyny znały ten język, skoro w programach nauczania przedmiotów informatycznych nie ma nauki programowania, a nauczyciele tez zwykle nie znają języków programowania typu C++ czy Python.
Jednak nie zrozumcie mnie źle.
Nie mam nic przeciwko nauczycielom, bo dobry nauczyciel potrafi nauczyć ucznia tego, czego sam nie rozumie.[/quote]

A kogo to obchodzi, skoro i tak większość czytelników nie zna żadnego języka programowania.

Skąd znały? A nie przyszło ci na myśl, że mogły się same nauczyć?

Dobry nauczyciel, przede wszystkim nie przeszkadza i nie narzuca swojego widzenia świata.

03:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Większość czytelników nie zna urządzenia o nazwie Micro:bit (autor błędnie napisał w tekście MicroBit!).
Więc po co pisać o nim?
PS
Za co w takim razie ten dobry nauczyciel bierze niemałe pieniądze?

03:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W tekście jest jeszcze jeden błąd, a mianowicie w zdaniu zaczynającym się od słów: "Ostatni dzień to HackDay...".
Nie ma czegoś takiego jak HackDay.
Jest natomiast "Hackaday" i są blogi poświęcone "łamaniu" problemów sprzętowych i programowych oraz tworzeniu różnych nowości w dziedzinie sprzętu oraz oprogramowania. Jeden z blogów poświęcony AI znajduje się na
https://hackaday.com/tag/artificial-intelligence/

05:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Szkoda, że autor artykułu nie napisał, w jakim języku uczennice programowały Micro:bita.
Podejrzewam, że w Pythonie.
Tylko ciekawy jestem, skąd dziewczyny znały ten język, skoro w programach nauczania przedmiotów informatycznych nie ma nauki programowania, a nauczyciele tez zwykle nie znają języków programowania typu C++ czy Python.
Jednak nie zrozumcie mnie źle.
Nie mam nic przeciwko nauczycielom, bo dobry nauczyciel potrafi nauczyć ucznia tego, czego sam nie rozumie.[/quote]

Zapraszam do 1 LO w Legnicy, gdzie w programie rozszerzonym w klasie matematyczno-informatycznej jest i Python i C++ :) :)

11:00, 10.09.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%