Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij
Polecamy

Dodaj komentarz

Dolny Śląsk rozwija sieć transportową. Obwodnica Złotoryi ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 19:59, 11.12.2025 Aktualizacja: 07:50, 11.12.2025
Skomentuj Dolny Śląsk inwestuje w obwodnicę Złotoryi i kolej (mat. prasowe) Dolny Śląsk inwestuje w obwodnicę Złotoryi i kolej (mat. prasowe)

Samorząd Województwa Dolnośląskiego zapowiedział ogłoszenie przetargu na pierwszy etap budowy obwodnicy Złotoryi, która ma stać się jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Zapowiedziano także modernizacje trzech linii kolejowych. Cały pakiet projektów o wartości około 130 milionów złotych finansowany jest głównie z Krajowego Planu Odbudowy i funduszy europejskich. O inwestycjach mówili Marszałek Województwa Dolnośląskiego Paweł Gancarz, wicemarszałek Michał Rado oraz dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei Mateusz Masłowski.

 

Obwodnica Złotoryi ma uporządkować ruch i zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców

 

Najbardziej wyczekiwaną inwestycją w pakiecie jest obwodnica Złotoryi. Nowy, kilkukilometrowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy poza miasto, odciążyć lokalne ulice i poprawić bezpieczeństwo mieszkańców. Samorząd podkreśla, że to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w tej części regionu, istotna z punktu widzenia całego powiatu. Przetarg na pierwszy etap budowy przechodzi do przygotowania i ma zostać ogłoszony na początku przyszłego roku. Po wyłonieniu wykonawcy inwestycja ruszy w trzyletnim cyklu.

 

Dolny Śląsk kontynuuje program walki z wykluczeniem komunikacyjnym

 

 

Równolegle samorząd rozwija program eliminowania wykluczenia komunikacyjnego w regionie. Dolny Śląsk ma już za sobą rewitalizację 80 kilometrów linii kolejowych, a kolejne 200 kilometrów znajduje się w przygotowaniu. Ogłoszone modernizacje są kolejnym etapem działań, które mają zwiększyć dostęp do transportu publicznego oraz poprawić warunki podróży.

 

Każda złotówka z KPO wykorzystana na infrastrukturę to złotówka, którą możemy zachować w budżecie województwa. Modernizujemy linie, które od lat służą mieszkańcom, i przygotowujemy je do bezpiecznej eksploatacji przez kolejne dekady – podkreślił Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

 

Trzy linie kolejowe przejdą modernizacje, które poprawią parametry techniczne torów

 

Modernizacje dotyczą linii nr 326, 341 i 311. Zmiany obejmą zwiększenie prędkości, wzmocnienie podtorza oraz montaż nowych systemów bezpieczeństwa. Wicemarszałek Michał Rado podkreślił szczegółowy zakres prac.

 

Modernizacje, które ogłaszamy dziś, znacząco poprawią bezpieczeństwo, przepustowość i parametry techniczne torów. Na linii 326 podniesiemy prędkość do 100 km/h, na odcinku Dzierżoniów Bielawa wzmocnimy podtorze pod cięższe składy, a na linii 311 wprowadzimy nowoczesną sygnalizację przejazdową. To inwestycje, które realnie przełożą się na komfort i punktualność transportu – powiedział Michał Rado, wicemarszałek województwa, odpowiedzialny między innymi za infrastrukturę komunikacyjną.

 

Linia nr 326 do Trzebnicy była pierwszą linią przejętą i zrewitalizowaną przez samorząd ponad piętnaście lat temu. Od tego czasu cieszy się jednym z największych potoków pasażerskich, dlatego dziś wymaga kolejnych prac.

 

Modernizacja torów i wymiana podkładów pozwolą nie tylko podnieść prędkość, ale przede wszystkim zapewnić trwałość infrastruktury na kolejne lata. Z kolei wzmocnienie podtorza na linii 341 jest konieczne z uwagi na eksploatację przez nowocześniejsze, cięższe składy. Na linii 311 montujemy infrastrukturę tzw. samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, która znacząco poprawi bezpieczeństwo w dwóch miejscach o ograniczonej widoczności. To działania, które odpowiadają realnym potrzebom pasażerów – poinformował Mateusz Masłowski, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

 

Prace na wszystkich trzech liniach kolejowych mają zakończyć się do połowy 2026 roku. W przypadku obwodnicy Złotoryi rozpoczęcie robót zależy od przebiegu procedury przetargowej, a czas realizacji inwestycji przewidziano na trzy lata. Samorząd podkreśla, że cały pakiet inwestycji wzmacnia infrastrukturę Dolnego Śląska i poprawia dostępność transportową w regionie.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%