Zamknij
Ważne

Felgi aluminiowe nie nadają się na zimę – fakt czy mit?

08:22, 20.03.2019
Skomentuj

Felgi aluminiowe są nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne. Ku uciesze wielu kierowców są też coraz tańsze. Niektórzy jednak twierdzą, że nadają się one jedynie do jazdy latem. Skąd ten pogląd? Czy faktycznie zimą trzeba zrezygnować z alufelg? Co jeszcze warto wiedzieć o doborze obręczy na zimę? Przeczytaj, a wszystko stanie się jasne.

Czy alufelgi nadają się do jazdy zimą?

Aluminium uważane jest za materiał lżejszy i bardziej elastyczny, przez co mniej wytrzymały na uszkodzenia. Stąd m.in. duża rzesza przeciwników stosowania alufelg zimą. Według nich również kontakt z solą drogową lub innymi środkami używanymi do odśnieżania szkodzi obręczom, powodując ich korozję. Czy to prawda? Niekoniecznie. W istocie to felgi stalowe są bardziej narażone na rdzewienie, ponieważ nie są zabezpieczone tak dobrze, jak ich aluminiowe odpowiedniki. Pokrycie kilkoma warstwami lakieru zapewnia „alusom” bardzo dobrą odporność na tego typu czynniki. Alufelgi wcale nie są też tak podatne na ugięcia czy inne uszkodzenia mechaniczne – współcześnie produkowane modele są mocne i sztywne. Aby móc cieszyć się ich pełną funkcjonalnością przez cały rok, powinny jednak spełniać pewne warunki.

Jakie felgi aluminiowe są najlepsze na zimę?

Tak naprawdę nawet „zwykłe” alufelgi przetrwają zimę - pod warunkiem, że będziesz o nie odpowiednio dbać. Jeśli chcesz jednak ułatwić sobie to zadanie oraz upewnić się co do ich trwałości, warto pamiętać o dwóch podstawowych zasadach przy zakupie.

  • Po pierwsze, alufelgi na zimę powinny mieć odpowiednie wykończenie. Najlepsze będą jednokolorowe, pokryte tym samym lakierem na całej powierzchni. Najłatwiejsze w utrzymaniu i czyszczeniu będą te srebrne. Na czarnych lub grafitowych zdecydowanie bardziej uwidocznią się wszystkie zabrudzenia, przez co zamiast zdobić auto będą je szpecić. Do jazdy zimą absolutnie nie nadają się warianty polerowane. Warto też upewnić się, że zastosowany na wybranych felgach lakier jest odporny na sól drogową i inne chemikalia.
  •  

Po drugie, trzeba z rozwagą wybierać sam wzór felg aluminiowych. Unikalny, misterny model może prezentować się świetnie, ale tylko wtedy, gdy jest ciepło i sucho. Czyszczenie takich felg to prawdziwa udręka, na zimę  lepiej więc wybierać proste wzory. Idealnie sprawdzą się klasyczne, pięcioramienne „alusy”. Gromadzące się zabrudzenia to bowiem nie tylko defekt estetyczny, ale też większe ryzyko uszkodzenia obręczy.

W poszukiwaniu odpowiednich felg warto zajrzeć na stronę SklepOpon.com. Szeroki wybór modeli pozwoli Ci znaleźć kompromis między funkcjonalnością a estetyką. Zaś praktyczna wewnętrzna wyszukiwarka ułatwi zakupy. Dodatkowym atutem sklepu są przystępne ceny i możliwość skorzystania z profesjonalnej pomocy ekspertów.

Jak dbać o alufelgi zimą?

Konieczność zastąpienia „alusów” felgami stalowymi podczas zimowych miesięcy można uznać za mit. Jednak nie znaczy to, że o wybrane obręcze nie trzeba dbać. Istotne jest przede wszystkim ich regularne czyszczenie – usuwanie wszelkich nalotów, pozostałości błota pośniegowego czy soli. Nie wolno zapominać o usuwaniu pyłu z klocków hamulcowych, zanim się zapiecze.

Do czyszczenia obręczy trzeba używać starannie dobranych środków, które nie uszkodzą wierzchnich powłok lakieru. Nie wolno ich jednak stosować na rozgrzaną powierzchnię. Należy też unikać szorowania. Wyczyszczone felgi aluminiowe warto zabezpieczyć woskiem, który nada im atrakcyjny wygląd, a dodatkowo ograniczy przyleganie zabrudzeń.

(WP(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Bez przesady. To tylko felgi. Po 5 latach cały samochód idzie na wymiankę w salonie i bierze się nowy samochód z nowymi felgami. W/g mnie samochód w takim wielkim tłoku ulicznym nie wyróżni się nawet gdyby miał bursztynowe felgi. Samochód ma być sprawny a jeśli jest trochę rdzy na aluminium to znaczy że producent niewłaściwie zabezpieczył felgę przed korozją. Drugi raz już nie kupuje się auta z takiej firmy.

11:00, 20.03.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Bez przesady. To tylko felgi. Po 5 latach cały samochód idzie na wymiankę w salonie i bierze się nowy samochód z nowymi felgami. W/g mnie samochód w takim wielkim tłoku ulicznym nie wyróżni się nawet gdyby miał bursztynowe felgi. Samochód ma być sprawny a jeśli jest trochę rdzy na aluminium to znaczy że producent niewłaściwie zabezpieczył felgę przed korozją. Drugi raz już nie kupuje się auta z takiej firmy.[/quote]

Wiesz, nie każdy ma ojca właściciela dużej firmy, który weźmie za ciebie auto w leasingu, bo ty tego nawet nie potrafisz, co kilka lat i nie daje się wyszaleć młodemu, a później taki jak ty opowiada banialuki, jaki to on byznesmen i do wszystkiego doszedł sam... :)

08:00, 21.03.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Felgi Alu na zimę to świetny pomysł. Jedyne co może ucierpieć to układ hamulcowy, bo felga aluminiowa nie zabezpieczy układu tak dobrze jak felga stalowa.

11:00, 21.03.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%