Prezentujemy wypowiedzi trenerów Wojciecha Łobodzińskiego oraz Piotra Stokowca po spotkaniu Miedzi z Pogonią Grodzisk Mazowiecki. Legniczanie przegrali to spotkanie 4:0.
[WIDEO]19884[/WIDEO]
trener do zwolnienia14:50, 03.08.2025
Ten zespół nie ma przyszłości. Przegrać 4:0 to prawdziwy wstyd i hańba
Dno14:58, 03.08.2025
Takie porażki nie do pomyślenia w zgranym i ambitnym Zagłebiu Lubin.
Cbbnk 15:26, 03.08.2025
Dzięki internetowi dyżurny czubek może się cały czas chwalić swoim kre ty nizmem.
logo15:53, 03.08.2025
Pewnym krokiem zmierzamy do II ligi
Skarpeta ÓML 16:00, 03.08.2025
Hahaha, jak tam dewianci z trybuny C się czujecie?
powołać rzecznika16:00, 03.08.2025
klub powinien posiadać swojego rzecznika by nie kompromitować totalnie trenera i messich biegających po zielonej trawce
broszurki dla piłkar16:05, 03.08.2025
Zamiast ich trenować należy dać zawodnikom broszurki które w kilku krokach omawiają jak grać by wygrać.
Zalety stosowania broszurek edukacyjnych:
Samodzielna nauka – zawodnicy mogą uczyć się podstaw i strategii w dowolnym miejscu i czasie.
Skupienie na kluczowych elementach – broszurki mogą zawierać najważniejsze informacje, które najczęściej decydują o zwycięstwie.
Ułatwienie powtarzania i utrwalania wiedzy – wizualne i pisemne instrukcje pomagają w lepszym zapamiętaniu taktyk i technik.
Oszczędność czasu na treningach – trenerzy mogą poświęcić więcej czasu na ćwiczenia praktyczne i indywidualną pracę z zawodnikami.
Jak powinna wyglądać taka broszurka?
Podział na sekcje: technika, taktyka, przygotowanie fizyczne, mentalne.
Krok po kroku: konkretne działania, które zawodnik powinien wykonywać w różnych sytuacjach.
Ilustracje i schematy: wizualizacje, które ułatwiają zrozumienie.
Przykładowe scenariusze: jak zareagować w określonych sytuacjach meczowych.
Podsumowania i wskazówki: co robić, aby poprawić swoje umiejętności i wygrywać.
Przykład treści broszurki (skrót):
"Podstawy skutecznej gry w piłkę nożną"
Kontrola piłki – ćwicz precyzyjne podania i przyjęcia.
Pozycjonowanie – utrzymuj odpowiednią pozycję względem przeciwnika i piłki.
Podania – stosuj krótkie i długie podania, dbając o dokładność.
Pressing – wywieraj presję na przeciwniku, aby odzyskać piłkę.
Sytuacje podbramkowe – ucz się wykorzystywać okazje i strzelać z różnych pozycji.
Jak uzupełnić broszurki?
Ćwiczenia praktyczne – mimo braku treningów, można polecać zawodnikom konkretne ćwiczenia do wykonywania samodzielnie.
Analiza meczów – zachęcać do oglądania i analizowania własnych i innych meczów.
Feedback od trenera – mimo broszurek, istotne jest, aby trener regularnie ocenił postępy i dawał wskazówki.
Podsumowanie
Stosowanie broszurek to innowacyjna metoda uzupełniająca treningi, która może zwiększyć samodzielność zawodników i skupić się na kluczowych elementach gry. Jednakże, nie powinna całkowicie zastępować treningów praktycznych, ale raczej je uzupełniać – szczególnie w okresach, gdy dostęp do boiska jest ograniczony lub w ramach pracy nad konkretnymi umiejętnościami.
Jeśli chcesz, mogę pomóc w przygotowaniu przykładowej broszurki lub schematu taktycznego!
Copy
Summarize
Delete
Piłka nożna. Zamiast ich trenować należy dać zawodnikom broszurki które w kilku krokach omawiają jak grać by wygrać. Rozwiń wątek w oparciu o nauczanie gry a nie treningi
Regenerate
Delete
Oczywiście! Skupienie się na nauczaniu gry poprzez broszurki zamiast tradycyjnych treningów to podejście, które może przynieść wiele korzyści, szczególnie w rozwijaniu świadomości taktycznej i umiejętności samodzielnej analizy gry. Poniżej rozwijam ten wątek, koncentrując się na nauczaniu gry, a nie na fizycznych treningach.
Koncepcja nauczania gry poprzez broszurki zamiast treningów
1. Cel: rozwijanie taktycznej świadomości i umiejętności decyzyjnych zawodników
Zamiast skupiać się na powtarzaniu technicznych ćwiczeń na boisku, broszurki mogą służyć jako narzędzie do nauki strategii, schematów gry i zasad podejmowania decyzji w różnych sytuacjach meczowych.
2. Kluczowe elementy broszurek edukacyjnych w kontekście nauczania gry
Zrozumienie taktyki zespołowej
Broszurki mogą wyjaśniać podstawowe systemy gry (np. 4-4-2, 4-3-3, pressing high, kontratak) w prosty i przejrzysty sposób, pokazując, kiedy i jak je stosować.
Sytuacje meczowe i decyzje
Opisywać możliwe scenariusze – np. odzyskanie piłki, wyjście do pressingu, przejście do kontrataku, utrzymanie się przy piłce pod presją – i wskazywać, jakie decyzje są optymalne.
Kluczowe zasady gry
Takie jak: wspieranie się na boisku, komunikacja, utrzymanie formacji, szybkie przejście z obrony do ataku.
3. Struktura broszurki – krok po kroku nauka gry
Krok 1: Zrozumienie podstawowych formacji i ich funkcji
Schematy i opisy pozycji (obrońca, pomocnik, napastnik)
Rola każdego z graczy w różnych systemach
Krok 2: Rozpoznanie faz gry
Obrona, środek pola, atak
Kiedy i jak zmieniać formację w trakcie meczu
Krok 3: Rozpoznanie i reagowanie na sytuacje meczowe
Przykłady sytuacji z ilustracjami:
Co robić, gdy przeciwnik przeprowadza szybki kontratak?
Jak reagować na presję przeciwnika?
Jak skutecznie przejść od obrony do ataku?
Krok 4: Decyzje taktyczne i ich konsekwencje
Podpowiedzi, kiedy grać na utrzymanie piłki, a kiedy na szybki atak
Wskazówki dotyczące podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym
Krok 5: Analiza własnej gry
Zadania dla zawodników: oglądanie meczów, ocena własnych decyzji, wyciąganie wniosków
4. Metody nauczania opierające się na broszurkach
Samodzielne studiowanie – zawodnicy czytają broszurki przed meczami, analizują schematy i sytuacje.
Dyskusje i sesje wyjaśniające – trener omawia z drużyną kluczowe schematy i decyzje na podstawie broszurek.
Analiza meczów – wspólne oglądanie i omawianie sytuacji z wykorzystaniem broszurek jako przewodnika.
Quizy i zadania – sprawdzanie wiedzy i umiejętności podejmowania decyzji.
5. Korzyści takiego podejścia
Lepsza świadomość taktyczna – zawodnicy rozumieją, „dlaczego” i „kiedy” wykonywać konkretne działania.
Szybsza adaptacja do sytuacji na boisku – dzięki wiedzy o schematach i decyzjach.
Samodzielność i inicjatywa – zawodnicy mogą podejmować decyzje na podstawie wiedzy, co zwiększa ich pewność siebie.
Redukcja błędów – dobrze poinformowani zawodnicy rzadziej popełniają podstawowe błędy taktyczne.
Podsumowując:
Zamiast skupiać się na powtarzaniu ćwiczeń fizycznych na treningach, broszurki mogą służyć jako narzędzie edukacyjne, które uczą zawodników, jak grać mądrze i skutecznie. To podejście wymaga od nich aktywnego zaangażowania w naukę i rozumienie gry, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do lepszej zespołowej skuteczności i wygranych meczów.
Zibi17:27, 03.08.2025
Ten Łobo to chyba stracił rozum, co on mówi po meczach! Jego postawa świadczy tylko o tym, że jest pogubiony totalnie. Powinien mieć odwagę i poddać się dymisji.
Piszę ten komentarz starając się nie używać przekleństw. Aż mnie korci napisać dosadnie: wszyscy wy.....
Kolejny etap prac przy klasztorze w Legnickim Polu
Czy do kosztów tej renowacji dokłada się legnicki biskup?
x
17:46, 2025-08-03
Wypowiedzi trenerów po meczu Pogoń - Miedź
Ten Łobo to chyba stracił rozum, co on mówi po meczach! Jego postawa świadczy tylko o tym, że jest pogubiony totalnie. Powinien mieć odwagę i poddać się dymisji. Piszę ten komentarz starając się nie używać przekleństw. Aż mnie korci napisać dosadnie: wszyscy wy.....
Zibi
17:27, 2025-08-03
Sierpień 2025 w Przychodni w Prochowicach
W życiu bywałem w wielu miejscach państwowych, ale tak opryskliwych niemiłych i nieuprzejmych bab jak tam to nie widziałem! Gwiazdy jakich mało z prowincjonalnej przychodni 7 kategorii! Sprywatyzować, albo rozgonić w 4 strony świata, uboga oferta, specjalistów brak. Ktoś poza zainteresowanymi ma wogle dobre zadnie ?
DrMengele
17:26, 2025-08-03
Szwendacze wracają na szlak
Przecie mnóstwo osób pomaga chorym dzieciom w szpitalach taplając się w błocie na terenie byłego lotniska z towarzyszem WSIokowym zwanym burkiem jurkiem.
Aws
17:05, 2025-08-03
0 1
możesz się chwalić, jakim tłukiem i analfabetą, jesteś. Ha ha ha!