Zamknij

Koniec z papierowymi kartami pokładowymi. Ryanair stawia na aplikację mobilną

Lilla SadowskaLilla Sadowska 17:59, 03.01.2025
Skomentuj Ryanair rezygnuje z papierowych kart pokładowych (Wojciech Obremski lca.pl) Ryanair rezygnuje z papierowych kart pokładowych (Wojciech Obremski lca.pl)

Ryanair ogłosił, że do maja 2025 roku całkowicie zrezygnuje z papierowych kart pokładowych. Pasażerowie będą odprawiać się wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej linii, co ma na celu uproszczenie procesu odprawy oraz zwiększenie wygody podróży. Zmiana, która wpłynie na miliony pasażerów, oznacza koniec z tradycyjnymi papierowymi kartami i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

 

Jason McGuinness, dyrektor ds. handlowych Ryanair, zaznaczył, że decyzja ta jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie pasażerów cyfrowymi rozwiązaniami. „Pracujemy nad wyeliminowaniem papierowych kart pokładowych, a naszym celem jest, aby każdy pasażer odprawiał się za pomocą naszej aplikacji mobilnej. Wierzymy, że to zmiana na lepsze, której oczekują nasi klienci,” powiedział McGuinness w rozmowie z serwisem Fly4free.pl.

Decyzja Ryanair o rezygnacji z papierowych kart pokładowych jest częścią większego trendu w branży lotniczej, który zmierza ku pełnej cyfryzacji. Współczesne technologie, takie jak aplikacje mobilne, stają się integralną częścią życia podróżnych. Zamiast drukować papierowe karty, pasażerowie będą mogli w wygodny sposób przechowywać bilety w swoich telefonach, uzyskując do nich dostęp w każdej chwili. Dzięki aplikacji mobilnej nie będą musieli martwić się o zagubienie karty pokładowej, co często zdarza się w przypadku tradycyjnych wersji.

Wprowadzenie tej zmiany przyniesie również korzyści ekologiczne. Zmniejszenie zużycia papieru ma pozytywny wpływ na środowisko, co w czasach rosnącej troski o planetę, jest niezwykle istotne. Zredukowanie liczby wydrukowanych dokumentów wpisuje się w globalny trend ograniczania odpadów i promowania zrównoważonego rozwoju.

Nowe rozwiązanie wprowadza szereg udogodnień. Cyfrowe karty pokładowe to przede wszystkim szybkość i wygoda. Pasażerowie będą mogli przejść przez odprawę w kilka kliknięć, co znacznie skróci czas spędzany na lotnisku. Dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak skanowanie kodów QR czy identyfikacja biometryczna, cały proces odprawy zostanie znacznie uproszczony, a pasażerowie nie będą musieli już stać w długich kolejkach po papierowe bilety.

Ryanair przewiduje, że dzięki pełnej cyfryzacji odprawy, pasażerowie zyskają większą swobodę i kontrolę nad swoimi podróżami. Aplikacja mobilna stanie się centralnym narzędziem do zarządzania biletem, zmianami rezerwacji czy informacjami o locie. Odprawa stanie się prostsza i bardziej dostępna, a czas spędzany na lotnisku – krótszy.

Z rezygnacji z papierowych kart pokładowych korzystają już inne linie lotnicze, takie jak Wizz Air czy easyJet, które oferują elektroniczne bilety. Choć te linie nadal dopuszczają wersję papierową, to trend cyfryzacji w branży lotniczej jest nieunikniony. „Jest to przyszłość odprawy pasażerskiej. Większość pasażerów ceni sobie szybkość i wygodę, które oferują rozwiązania mobilne. I nie tylko młodsze osoby, ale także starsi podróżni coraz częściej korzystają z aplikacji na telefonie,” zauważają eksperci z AirCashBack.

W pełni cyfrowa odprawa jest również odpowiedzią na zmieniające się potrzeby pasażerów. Aplikacje mobilne zyskują na popularności wśród osób, które podróżują regularnie, a także wśród tych, którzy preferują proste i intuicyjne rozwiązania technologiczne.

Choć cyfryzacja ma wiele zalet, nie wszyscy pasażerowie są w pełni zaznajomieni z nowoczesnymi technologiami. Ryanair zdaje sobie sprawę z tego, że nie każdy podróżny posiada smartfona lub umiejętności potrzebne do obsługi aplikacji. Dlatego, jak zapewnia linia, wprowadzi odpowiednie wsparcie dla osób, które mogą napotkać trudności w korzystaniu z aplikacji. „Będziemy dbać o to, aby wszyscy pasażerowie mogli skorzystać z cyfrowych kart pokładowych bez problemów” – dodaje McGuinness.

Ryanair zapewnia, że do 2025 roku pasażerowie będą mieli dostęp do pełnej cyfryzacji, jednak firma będzie również monitorować proces wprowadzenia zmian, aby dostosować go do potrzeb podróżnych. W razie potrzeby pasażerowie będą mogli uzyskać pomoc od obsługi klienta.

Ryanair to nie pierwsza linia lotnicza, która postawiła na cyfryzację procesów odprawy. Inne firmy, takie jak Wizz Air, już od lat oferują możliwość korzystania z kart pokładowych w wersji elektronicznej. Jednak decyzja Ryanair o całkowitym wyeliminowaniu papierowych kart pokładowych może stanowić punkt zwrotny w branży. W przyszłości możemy spodziewać się, że inne linie lotnicze będą podążały tym samym tropem.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

InternautaInternauta

0 1

"Ryanair to nie pierwsza linia lotnicza" - Faktycznie... A co więcej, to w ogóle nie jest jedna linia lotnicza, tylko bardzo wiele różnych, ignorantko Lillo udająca dziennikarkę.
05:57, 04.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alibabaalibaba

1 1

Czyli ludzie, którzy nie mają telefonów z Androidem/iOS i nie mają zamiaru ich kupować, nie polecą tymi samolotami. Wygoda dla linii i niewygoda dla podróżnych. "Genialny" pomysł. Można być fanem cyfryzacji, ale bez przesady. 08:25, 04.01.2025

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OoooOooo

0 1

Ilu takich jest? A co za problem odprawic sie na www i miec qr na telefonie?
Kto lata rayanem nie odprawie sie na lotnisku od zawsze. 10:18, 04.01.2025


Do "ooo&Do "ooo&

0 0

Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś zrozumiał co poprzednich napisał ...
Ja nie będę starał sie ci tego wytłumaczyć, bo i tak tego nie zrozumiesz przy twoich ograniczeniach umysłowych 🤦
Skąd się biorą tacy ludzie jak ty?
To jest cud że wy potraficie samodzielnie oddychać 🤦 11:55, 04.01.2025


YerzyYerzy

0 0

Czytam i jestem przerażony.
Ludzie, ogarnijcie się, skąd tyle agresji, niemal ubliżania i o co? Bo gość grzecznie zapytał bo ma wątpliwości. 12:15, 04.01.2025


OoooOooo

1 0

Skoro tacy online moze gniazdka usb przy fotelach ogarnà 10:19, 04.01.2025

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zzzzzz

0 0

Ty się naucz najpierw wypowiadać poprawnie po polsku 12:44, 04.01.2025


🤷🤦🤷🤦🤷🤷🤦🤷🤦🤷

0 0

Jaką różnicą ryanaira czy ja dla jakiejkolwiek innej linii lotniczej jest to czy zeskanują kod kreskowy z telefonu czy zrobią to z kartki papieru?!?!?
Wiedzą że co niektórym rozładują się telefony, pojedyncze osoby będą miały pecha i akurat na lotnisku się popsują, więc zaś będą mieli okazję by pobrać dodatkowe opłaty 🤷 11:52, 04.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obibokobibok

0 0

Czyli tym już nie polecę. Trudno. 14:27, 04.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jak Kevinjak Kevin

1 0

trzeba sie dostosować albo zostać w domu 11:24, 05.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Egon Egon

0 0

A co jak upuszcze telefon i rozbije ekran i przestanie działać , albo bateria się wyczerpie bo lot będzie przełożony o kilka godzin albo kto ukradnie mi telefon , papierowy bilet w kieszeni to zawsze jakieś rozwiązanie 08:53, 06.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%