Zamknij
Polecamy

Dodaj komentarz

Po 18 latach budowy kierowcy mogą wreszcie przejechać S3 w całości, Od Bałtyku po granicę z Czechami

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 17:59, 23.10.2025 Aktualizacja: 01:02, 24.10.2025
1 Tunel na S3 (Piotr Florek lca.pl) Tunel na S3 (Piotr Florek lca.pl)

Od 20 października kierowcy mogą przejechać całą trasą drogi ekspresowej S3, od Świnoujścia aż do Lubawki, tuż przy granicy z Czechami. Ukończenie inwestycji kończy wieloletni proces modernizacji dawnej DK3, która przez lata była zwykłą jednojezdniową drogą przebiegającą przez liczne miejscowości, z ograniczeniami prędkości i wąskimi pasami ruchu. Teraz trasa stała się nowoczesną, dwujezdniową ekspresówką, zapewniającą znacznie szybszy i bezpieczniejszy przejazd, a także omijającą centra miast i miasteczek, przez które dawniej wiodła krajówka. Kierowcy mogą korzystać z całego przebiegu S3 bez przerywania podróży na fragmentach starej drogi, co znacznie ułatwia zarówno podróże lokalne, jak i przejazdy tranzytowe z północy na południe kraju.

 

Budowa S3 ruszyła w 2007 roku i zmieniała starą DK3 w nowoczesną ekspresówkę

 

Proces budowy S3 rozpoczął się w 2007 roku, od odcinka Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Przez lata powstawały kolejne fragmenty drogi, wraz z obwodnicami i nowymi dwujezdniowymi odcinkami, stopniowo zastępując stary przebieg DK3. Inwestycja była prowadzona etapami, a każdy nowy odcinek poprawiał komfort i bezpieczeństwo podróży, skracając czas przejazdu i omijając centra miejscowości.

 

Trasa S3 ma 471 km, kosztowała ponad 15 mld zł, część pokryły fundusze unijne

 

Finalizacja budowy południowego odcinka trasy nastąpiła w ubiegłym roku. Odcinek ten prowadzi przez obszary górskie i wymagał budowy dwóch tuneli drogowych, w tym jednego o długości 2,3 km, który jest obecnie najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce.

 

Łączna długość S3 wynosi 471 km, w tym 17 km przebiega wspólnie z autostradą A6. Koszt realizacji całej trasy w latach 2007–2025 przekroczył 15 mld zł, z czego około 7,7 mld zł pochodziło z dofinansowania z funduszy unijnych w ramach różnych programów.

 

Kierowcy czekali na to wiele długich lat

Udostępnienie całej trasy S3 oznacza koniec wieloletnich utrudnień dla kierowców. Teraz można przejechać z wybrzeża Bałtyku aż do granicy z Czechami bez zatrzymywania się na fragmentach starej DK3, a podróż jest szybsza, bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Cała trasa łączy kluczowe regiony Polski, ułatwia transport towarów i podróże turystyczne, a także znacząco odciąża lokalne drogi w miastach i miasteczkach, przez które dawniej prowadziła krajówka.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

nangarnangar

0 1

Co oni tu wypisują? Chciałbym zobaczyć jak od Parłówka do Świnoujścia jest już normalnie puszczona autostrada... Do 1 kwietnia i święta prima aprilis jeszcze wiele miesięcy... W najlepszym przypadku może pod Świnoujściem jest otwarty jeden pas odgrodzony pachołkami i napis ograniczenie prędkości 50 km/godz i to znaczy otwarta S-3...

20:02, 23.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%