Nowoczesne, ciche i bardziej ekologiczne. Polski przewoźnik sięga po nowe maszyny, które mają zrewolucjonizować jego flotę i otworzyć nowe możliwości na rynku.
Polskie Linie Lotnicze LOT oficjalnie rozpoczęły współpracę z europejskim gigantem lotniczym – firmą Airbus. Po raz pierwszy w swojej historii narodowy przewoźnik zamówił samoloty tej marki. To aż 40 nowoczesnych maszyn typu A220, które mają trafić do floty LOT-u w latach 2027–2031.
Umowę podpisano w poniedziałek podczas prestiżowych targów „Paris Air Show” w obecności ministra infrastruktury.
Zamówienie obejmuje dwie wersje popularnego modelu: A220-100 i A220-300. Te maszyny będą wykorzystywane głównie na trasach regionalnych, a docelowo mają całkowicie zastąpić starsze typy używane w tego typu operacjach.
Airbusy A220 to konstrukcje o zasięgu do 6700 kilometrów, napędzane oszczędnymi i cichymi silnikami Pratt&Whitney PW1500G. W zależności od wersji na pokładzie może podróżować od 108 do 160 pasażerów.
Jak podkreśla LOT, uproszczenie floty do jednego typu samolotu znacznie ułatwi planowanie lotów i zwiększy efektywność operacyjną linii.
Zgodnie z zapisami kontraktu, polski przewoźnik zyskał także możliwość zakupu kolejnych 44 maszyn. To część długofalowej strategii rozwoju i budowy silnej pozycji LOT-u w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Nowoczesne, oszczędne, zaprojektowane z myślą o komforcie naszych pasażerów samoloty pozwolą nam skutecznie konkurować na europejskim niebie i przygotować się do roli wiodącej linii lotniczej w Centralnym Porcie Komunikacyjnym – stwierdził Michał Fijoł, prezes PLL LOT.
Modele A220 powstają w zakładach Airbusa w Kanadzie, gdzie montowane są z części produkowanych na całym świecie – w tym także w Polsce. Projekt narodził się jako CSeries w kanadyjskim Bombardierze, a jego pierwszy lot odbył się w 2013 roku. Airbus przejął program i obecnie rozwija maszynę jako własny produkt, stale unowocześniając jej konstrukcję.
Dotychczas Airbus dostarczył ponad 420 maszyn z tej rodziny, które latają m.in. dla linii Delta, Air France, JetBlue i AirBaltic. Liczba zamówień na A220 zbliża się do 900 egzemplarzy.
Źródło zdjęcia głównego: Obraz Michael Pointner z Pixabay
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Pięciu piłkarzy odchodzi z Miedzi
Wieś na forum Miedzi rządzi i spiewa. Dumna z przelewów KGHMu i transferu kolejnego Chorwata po 30 tce. Klasyczny lewy obrońca, bez goli, bez asyst, ponad 100.000 miesięcznie. Co tu może pójść nie tak? Dyrektorzy się zmieniają, ale gen został. Akademia Ślaska Wrocław wyprzedziła was juz o 2 długości.
Miedziak
21:42, 2025-06-16
Pięciu piłkarzy odchodzi z Miedzi
Nigdy nie byłem na meczach Miedzi. Teraz dzięki dobrodziejstwu legnickiej karty stworzonej przez pana prezydenta Kupaja chciałem kupić sobie karnet na mecze legnickiego klubu ze zniżką. Udałem się do sklepu, przed nim spotkałem kilku kibiców mieli na sobie koszulki z napisem "Stara Wara". Pytali się mnie czy jestem aktywny czy pasywny i zapraszali na jakiś gang bang. O co im chodziło?
Uśmiechnięty
20:55, 2025-06-16
Pięciu piłkarzy odchodzi z Miedzi
Normalni Legniczanie chodzą na Konfeks bo nie chcą mieć nic wspólnego z patologicznymi skarpetami ze śmiecianki.
TylkoKonfeks
20:49, 2025-06-16
Legnica.travel – turystyczny sukces widmo
Klikacze pracują do jakiejś konkretnej godziny. Potem przerwa.
hdydyfyv
20:22, 2025-06-16
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz