Zamknij

Wandale zniszczyli kilkadziesiąt fotografii nagrobnych

10:00, 09.05.2019
Skomentuj

Na cmentarzu komunalnym w Legnicy zniszczono kilkadziesiąt nagrobków. Wandale zamalowali w ośmieszający sposób fotografie nagrobne zmarłych. Zniszczone groby znajdują się w sektorach M1 i M2 oraz F2 i F3.

O zniszczonych nagrobkach dowiedzieliśmy się do legniczanina, który kilka dni temu odwiedzał na cmentarzu grób swoich bliskich. Z informacji wynikało, że ktoś w ośmieszający sposób zamalował fotografie nagrobne zmarłych pochowanych w sektorach M1 i M2.W czasie wizyty na cmentarzu komunalnym fotoreporterowi portalu LCA.PL udało się udokumentować około 30 zniszczonych nagrobków. Zniszczono fotografie na grobach katolickich i grekokatolickich.

Kierownik cmentarza Magdalena Neumann poinformowała, że pracownicy zauważyli zniszczenia w sektorach F2 i F3 wczoraj rano. O zniszczonych grobach na polach M1 i M2 dowiedziała się od nas.

– Pracownicy przekazali mi informację o zniszczonych fotografiach nagrobnych w sektorach F2 i F3. Jest ich ponad dwadzieścia – mówi Magdalena Neuman, kierownik cmentarza komunalnego w Legnicy. – Zdjęcia zmarłych zostały w ośmieszający sposób pomalowane markerami.

Jak wyjaśniła Magdalena Neumann, była w tej sprawie na policji. Zgodnie z procedurą zgłoszenie zostanie przyjęte wraz z wymaganą dokumentacją, którą właśnie przygotowują pracownicy cmentarza. Kierowniczka nekropolii mówi, że o zajściu zostaną powiadomieni żyjący dysponenci grobów. Dodaje, że szkody najprawdopodobniej będzie można łatwo usunąć, ponieważ rysunki wykonano markerem.

Oficer prasowa st. sierż. Anna Tersa poinformowała, że zgodnie z obowiązującymi przepisami taki akt wandalizmu można kwalifikować jako zniszczenie mienia lub znieważenie miejsca spoczynku. Za zniszczenie mienia Kodeks karny przewiduje do 5 lat pozbawienia wolności. Sankcja za znieważenie miejsca spoczynku to kara do 2 lat pozbawienia wolności.

[FOTORELACJA]15534[/FOTORELACJA]
(KIG(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Zamiast ciągle finansować kościoły, miasto mogłoby dać pieniądze na monitoring na cmentarzu.
ALe jak zwykle, działanie w interesie obcego państewka jest ważniejszy niż prace na rzecz mieszkańców tego miasta.

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

to jest przyzwolenie na malowanie tęczy na obrazie Matki Boskiej Teraz za nimi staną wszyscy pseudo katolicy

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wraca prymitywizm. Ludzie bez ogłady ,bez taktu z przekonaniem ,że zjadł wszystkie rozumy .Kłania się szkoła ,dyscyplina ,wychowanie,brak poboru do wojska. Krzykacze o tolerancji sami nie są tolerancyjni.

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Głupi wybryk kilku idio.tów bez podtekstów politycznych i ideologicznych

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Kim sa ludzie ktorzy nie szanuja grobow!? Polak czy nie, katolik czy kto inny - jakis czas temu uczylismy mlodziez zeby okazywac szacunek starszym, zachowywac sie stosownie w do miejsca. Co to za narod ktory potrafi zniszczyc groby, swoje groby (bo nie wspomne o murze w okolo cmentarza zrobionym z tablic nagrobnych "wrogow").

Bydlo, nie ludzie!

Swoja droga ciagle wyjazdy z agresja przeciwko kosciolowi pokazuja jacy ludzie mieszkaja w Polsce. Kosciol i religia, przynajmniej jakis czas temu to byly podstawy zdrowego spoleczenstwa. Dziesiec przykazan, zeby ludziom zylo sie lepiej... skoro nie chcecie zeby tego uczyl kosciol to uczcie dzieci zasad w domu. Zeby wam, nikt grobu nie zbeszczescil.

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Założe się , że zostali ochrzczeni chodzili na religię sa po 1 komunii.

11:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Moja rodzina daje nagrodę w wysokości 5tys złotych za wskazanie sprawcy przed ujęciem Pr, ez policję

11:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Założe się , że zostali ochrzczeni chodzili na religię sa po 1 komunii.[/quote]
Wczoraj około godz.15-tej trzech wyrostków zapaliło śmieci w koszu przy pierwszej bramie cmentarza obok tablicy ogłoszeń. po czym przespacerowali się główną Aleją w stronę kaplicy, zawrócili i wyszli przez bramę na ul. Wrocławską. Pewnie wychowani przez internet i komórki, bo przecież nie przez rodziców. PATOLOGIA !

11:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

dzidek23, nie znasz prawdziwej historii swojego Kościoła i dlatego piszesz głupoty, że "Kościół i religia, przynajmniej jakiś czas temu, to były podstawy zdrowego społeczeństwa".
Kościół od zawsze jedno mówił, a drugie robił. Przy czym robi to bardzo sprytnie i dlatego wielu daje się na jego piękne słówka nabrać.
Najgorsze, że Kościół demoralizuje przedszkolaków i uczniów w szkołach.

Zapoznaj się z artykułem byłego księdza dr hab. Tadeusza Bartosia pt." Polski Kościół najbardziej zdemoralizowaną instytucją. Tworzy mentalność kolesiowską".

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103454,2340 ... Czolka3Img

12:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Kto to zrobił? To chyba jasne, mieszkańcy tej zapyziałej dziury.

12:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

BRAK SŁÓW, NIE MA POSZANOWANIA DLA NIKOGO I NICZEGO.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIE UZNAJE SIĘ ŻADNYCH WARTOŚCI , BO CO BO TO NIE JET MODNE?????!!!!!!!! PO CO WARTOŚCI. ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PO CO GODNOŚĆ CZŁOWIEKA, PO CO HONOR, PO CO KULTURA , WIEDZA,ZASADY ZACHOWANIA, ???????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NISZCZYĆ WSZYSTKO I WSZYSTKICH - CZY TAKI MA BYĆ STYL ŻYCIA, TEGO NIE MOŻNA NAZWAĆ ZBYDLĘCENIEM , BO BYDŁO MA LEPSZE ZASADY. WIERZĄCYCH WYZYWA SIĘ OD CIEMNOTY, ZACOFANIA I WIELU INNYCH WYZWISK.

A JA SIĘ PYTAM CZY TAKIE ZACHOWANIA SĄ NOWOCZESNE, POSTĘPOWE, CYWILIZOWANE???????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PO CO RELIGIA W SZKOLE, PO CO WIARA, PO CO MODLITWA, SAKRAMENTY, PO CO KOŚCIÓŁ PRZECIEŻ TO ZACOFANIE, STAROŚWIECKIE .
CZY W KOŚCIELE , NA LEKCJACH RELIGII UCZY SIĘ WANDALIZMU?!!!!! NISZCZYCIELSTWA , WYZWISK, DEPTANIA GODNOŚCI, NISZCZENIA WARTOŚCI, KULTURY, DEPTANIA GODNOŚCI CZŁOWIEKA??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PROFANACJI SYMBOLI WIARY przez niszczenie tych symboli symbolami , które nie maja z tym nic współnego i wywieszanie tego na toaletach i śmietnikach. PRZYKŁAD AKTYWISTKI ZADZIAŁAŁ ----- SKORO MOŻNA SPROFANOWAĆ WIZERUNEK TO MOŻNA TEŻ PROFANOWAĆ GROBY . POLACY Z TAKIM POZIOMEM CHCĄ BYĆ EUROPEJCZYKAMI?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TO SIE NIE KWALIFIKUJE NAWET DO DŻUNGLI , BO TAM TEŻ SĄ ZASADY.

SKANDAL MA BYĆ NORMĄ ?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

01:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tutaj również miała miejsce profanacja ikony Matki Bożej z Dzieciątkiem, która znajduje się na jednym z nagrobków.

01:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

To straszne że taką patologie i prostaków nosi ta ziemie. Mam nadzieję że niebawem na grupie na fejsie ich ryje będą pokazane.

02:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Alicja, niewiele rozumiesz z tego, czym jest i co robi w Polsce watykański Kościół.

Piszesz: " CZY W KOŚCIELE , NA LEKCJACH RELIGII UCZY SIĘ WANDALIZMU?!!!!! NISZCZYCIELSTWA , WYZWISK, DEPTANIA GODNOŚCI, NISZCZENIA WARTOŚCI, KULTURY, DEPTANIA GODNOŚCI CZŁOWIEKA???"
Odpowiadam:
W kosciołach i na lekcjach religii padają piękne słówka o miłości i miłosierdziu, a w rzeczywistym życiu jest bezpardonowa walka Kościoła o władzę i pieniądze oraz deptanie godności najmłodszych: przedszkolaków i uczniów w szkołach.

Dlaczego katecheci w szkołach nie podlegają dyrekcji szkoły, choć od dyrekcji (miasta) biorą pieniądze? Czy to normalne w świeckiej szkole i jak się to ma do etyki zawodowej?
Na jakiej podstawie biskupi domagają się umieszczania lekcji pobożności na środkowych lekcjach w szkołach? Przecież przez to wielu uczniów nie wyznających "jedynie słusznej" wiary nie wie co ze sobą zrobić w środku dnia nauki.
Dlaczego oceny z lekcji pobożności (zwykle 5 lub 6) są wliczane do oceny średniej? Przecież to dyskryminacja uczniów nie wierzących w bajki sprzed kilku tysięcy lat.
Dlaczego katecheci, w tym księża i zakonnice, awans zawodowy załatwiają sobie u biskupa, a nie w cywilnych urzędach tak jak wszyscy inni? Przecież to jest państwo w państwie!

To wszystko widzą uczniowie.
Widzą, że można głosić "wiedzę" niezgodną ze współczesnym stanem nauki i dobrze na tym wychodzić.

Jak długo jeszcze będziemy tolerować w Polsce tych nadętych "nabożnością" bufonów i sybarytów, którzy nieziszczalnymi, pustymi obietnicami jak pasożyty wykorzystują ludzką biedę, bezradność, łatwowierność, zacofanie i przede wszystkim brak wykształcenia?

02:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Założe się , że zostali ochrzczeni chodzili na religię sa po 1 komunii.[/quote]
Wczoraj około godz.15-tej trzech wyrostków zapaliło śmieci w koszu przy pierwszej bramie cmentarza obok tablicy ogłoszeń. po czym przespacerowali się główną Aleją w stronę kaplicy, zawrócili i wyszli przez bramę na ul. Wrocławską. Pewnie wychowani przez internet i komórki, bo przecież nie przez rodziców. PATOLOGIA ![/quote]
Pokolenie 500+

03:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dorwać s... nogi z dupy powyrywać !!!

03:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tu żadna wiara religia nie ma nic do tego czy też szkoła ani rodzice gdyż ci ludzie mogą być ok ale gdy są w grupie rówieśników mających figle lub nie mający nic w głowie nikt z dorosłych nad nimi nie czuwa plus może browar błędy młodości wylaza sam nie jestem wierzący ale takich pomysłów nie mam pomimo zdania jakie mam mam nadzieję że ich złapią najlepsza kara było by gdyby pod nadzorem na wlasny koszt czy też rodziców niestety te zniszczenia naprawili do tego rok czasu po 8h 6 dni w tygodniu sprzatali cmentarz myli pomniki na które nikt z różnych powodów nie przychodzi

05:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Nie masz racji. Wiara i Kościół mają do tego wszystkiego dużo, bo przecież młodzież widzi, co robią i jak żyją duchowni.
Dzisiaj przeczytałem artykuł o tym, że kapelan prezydenta Wałęsy przyznał się do molestowania. O tym jest w filmie Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu".
Ręce opadają.
https://wiadomosci.wp.pl/film-tomasza-s ... 278691457a
Dopóki w Polsce nie odsunie się toksycznego Kościoła od polityki i władzy, dopóty będzie dalej bałagan jak teraz.

06:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Przywrucic kare smierci. Publiczna szubienica na rynku.

08:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Dorwac"]Przywrucic kare smierci. Publiczna szubienica na rynku.[/quote]

Wiesz co... zainwestuj w słownik...

09:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Dorwać s... nogi z **** powyrywać !!![/quote]

Idż do drugiego pokoju i zrób synkowi co mówisz.

09:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Przecież są kamery i co?

10:00, 09.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Dama"]Wraca prymitywizm. Ludzie bez ogłady ,bez taktu z przekonaniem ,że zjadł wszystkie rozumy .Kłania się szkoła ,dyscyplina ,wychowanie,brak poboru do wojska. Krzykacze o tolerancji sami nie są tolerancyjni.[/quote]
Zgadzam sie z tym całkowicie.

01:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

powiesić na Rynku i po temacie ...reszta bydła może pomyśli

01:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Przykro że wypowiedzi z dnia wczorajszego dotyczace tej sprawy ktos szybko usunoł.Czyżby obawial sie że wiele czytelnikow to przeczyta .Brzydko to świadczy o tej osobie .Ale jasne jak słonce że prawda żabolała i wiadomo teraz kogo .Pozdrowienia dla zarzadu cmentarza że tak szybko reagują na krytyke .

07:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gregory"]Tu żadna wiara religia nie ma nic do tego czy też szkoła ani rodzice gdyż ci ludzie mogą być ok ale gdy są w grupie rówieśników mających figle lub nie mający nic w głowie nikt z dorosłych nad nimi nie czuwa plus może browar błędy młodości wylaza sam nie jestem wierzący ale takich pomysłów nie mam pomimo zdania jakie mam mam nadzieję że ich złapią najlepsza kara było by gdyby pod nadzorem na wlasny koszt czy też rodziców niestety te zniszczenia naprawili do tego rok czasu po 8h 6 dni w tygodniu sprzatali cmentarz myli pomniki na które nikt z różnych powodów nie przychodzi[/quote]
Na cmentarzu nie ma monitoringu. Po kilku minutach ich już tam nie było więc niemożliwe jest znalezienie sprawców. Chyba, że sami się zgłoszą.

08:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Boże.. Do czego ten Świat zmierza, brak słów.. :(

11:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Sektor L2 również zniszczone fotografie

12:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]dzidek23, nie znasz prawdziwej historii swojego Kościoła ...[/quote]

Skoro mnie nie znasz to nie powinienes/powinnas podwarzac mojej wiedzy. Nie uczeszczam na slepo do kosciola tylko dlatego ze mi mama kaze albo babcia daje 50zl za uczestnictwo we mszy. Podobnie jak Tobie, nie podobaja mi sie wystepki przeciwko wierze i zaklamanie, ale nie tylko kosciol jest temu winny. Ludzie sami sobie robia krzywde nie czytajac Pisma i sluchajac tylko to co jest im powiedziane. Po co zatem ktos tlumaczyl pismo z Aramejskigo i Greki, po co wprowadzac jezyki narodowe skoro nikt nie jest chetny sluchac nauki a kazdy leci zeby dziecko ochrzcic czy jajko poswiecic!

Mam swoje obiekcje i nie modle sie dla ksiezy czy kosciola, modle sie zgodnie z tym w co wierze. Slowa zapisane w Pismie, sa dobra podstawa zdrowych relacji miedzy ludzmi. Nie zrozum mnie zle ale jezeli tego zabraknie, nikt nie bedzie uczyl tych kilku prostych zasad zamiast ludzi bedzie bydlo nie rozumejace co to jest lad i porzadek. Zadne prawo ustalone przez panstwo nie pomoze jezeli dzieci nie zostana nauczone jeszcze za mlodu zeby nie zabijac, okazywac szacunek czy czuc respekt. Jest wiele metod na taka nauke i nie upieram sie ze kosciol to jedyna metoda. Ale skoro nadal na sile chrzcimy dzieci "bo co powie babcia" to moze jeszcze przez jakis czas powinnismy pamietac ze jest cos takiego jak dziesiec przykazan?

Gwoli wyjasnienia, mialem okazje chodzic na lekcje religii do swietlicy przy kosciele, bylem rowniez zmuszony przez krotki czas uczeszczac na lekcje religii w szkole. Zadnej z tych form nie rozumialem bo moi rodzice nie chcieli mi tlumaczyc. Przez wiele lat, podobnie jak Ty, bylem przeciw kosciolowi i wierze ale wrocilem i wydaje mi sie ze teraz rozumiem. Robie co robie swiadomie, mam szczescie nie miec kontaktu z kosciolem w Polsce a z miejscowym Ksiedzem mam przyjazne stosunki. Dzialam na korzysc lokalnej spolecznosci i widze jak kosciol moze funkcjonowac, jak spolecznoisc moze wspolgrac i sie wspierac; tak wlasnie w kosciele.

Jako ostatnie slowo mam dwa pytania:
1. Prosze pokaz mi miejsce w ktorym obecnych czasach mlodzi ludzie (i nie mysle tylko 12 czy 15latki, ale mlode rodziny z dziecmi itd) mogliby sie spotkac i zrobic cos razem?
2. Skoro tak negujesz instytucje kosciola to pokaz zamiennik... moze jakas partie albo ustroj panstwowy ktory bedzie lepszy niz rzeczy ktore wytykasz.

Ew. Jana 8:7

Pozdrawiam
dzidek23

01:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Obserwator"]Tutaj również miała miejsce profanacja ikony Matki Bożej z Dzieciątkiem, która znajduje się na jednym z nagrobków.[/quote]

No proszę, pisałam ,ze impuls dała ,,słynna """ aktywistka, a LGBT domaga się szacunku a jaki przykład daje ich aktywistka. WSZYSTKO W TEMACIE

02:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="dzidek23"]Kim sa ludzie ktorzy nie szanuja grobow!? Polak czy nie, katolik czy kto inny - jakis czas temu uczylismy mlodziez zeby okazywac szacunek starszym, zachowywac sie stosownie w do miejsca. Co to za narod ktory potrafi zniszczyc groby, swoje groby (bo nie wspomne o murze w okolo cmentarza zrobionym z tablic nagrobnych "wrogow").

Bydlo, nie ludzie!

Swoja droga ciagle wyjazdy z agresja przeciwko kosciolowi pokazuja jacy ludzie mieszkaja w Polsce. Kosciol i religia, przynajmniej jakis czas temu to byly podstawy zdrowego spoleczenstwa. Dziesiec przykazan, zeby ludziom zylo sie lepiej... skoro nie chcecie zeby tego uczyl kosciol to uczcie dzieci zasad w domu. Zeby wam, nikt grobu nie zbeszczescil.[/quote]

Taka jest prawda. Po co zasady, po co wiara, przecież to zacofanie i średniowiecze. Proszę bardzo oto rezultat takiego myślenia. QUO VADIS POLSKO.?

04:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Alicja, niewiele rozumiesz z tego, czym jest i co robi w Polsce watykański Kościół.

Piszesz: " CZY W KOŚCIELE , NA LEKCJACH RELIGII UCZY SIĘ WANDALIZMU?!!!!! NISZCZYCIELSTWA , WYZWISK, DEPTANIA GODNOŚCI, NISZCZENIA WARTOŚCI, KULTURY, DEPTANIA GODNOŚCI CZŁOWIEKA???"
Odpowiadam:
W kosciołach i na lekcjach religii padają piękne słówka o miłości i miłosierdziu, a w rzeczywistym życiu jest bezpardonowa walka Kościoła o władzę i pieniądze oraz deptanie godności najmłodszych: przedszkolaków i uczniów w szkołach.

Dlaczego katecheci w szkołach nie podlegają dyrekcji szkoły, choć od dyrekcji (miasta) biorą pieniądze? Czy to normalne w świeckiej szkole i jak się to ma do etyki zawodowej?
Na jakiej podstawie biskupi domagają się umieszczania lekcji pobożności na środkowych lekcjach w szkołach? Przecież przez to wielu uczniów nie wyznających "jedynie słusznej" wiary nie wie co ze sobą zrobić w środku dnia nauki.
Dlaczego oceny z lekcji pobożności (zwykle 5 lub 6) są wliczane do oceny średniej? Przecież to dyskryminacja uczniów nie wierzących w bajki sprzed kilku tysięcy lat.
Dlaczego katecheci, w tym księża i zakonnice, awans zawodowy załatwiają sobie u biskupa, a nie w cywilnych urzędach tak jak wszyscy inni? Przecież to jest państwo w państwie!

To wszystko widzą uczniowie.
Widzą, że można głosić "wiedzę" niezgodną ze współczesnym stanem nauki i dobrze na tym wychodzić.

Jak długo jeszcze będziemy tolerować w Polsce tych nadętych "nabożnością" bufonów i sybarytów, którzy nieziszczalnymi, pustymi obietnicami jak pasożyty wykorzystują ludzką biedę, bezradność, łatwowierność, zacofanie i przede wszystkim brak wykształcenia

Niestety twój poziom wiedzy na temat kościoła jest ŻADEN.Kościół nie jest watykański tylko Chrystusowy - to po pierwsze , po drugie nie Watykan wymyślił Kościół. Nie znasz ewangelii .Tam masz wyraźnie napisane .Poza tym katecheci i duchowni uczący religii w szkołach i robiący awans zawodowy podlegają prawu oświatowemu i ten awans robią zgodnie z prawem oświatowym. Stają przed taką sama komisją jak nauczyciele. W szkołach podlegają dyrektorom tych szkół.Religia jest takim samym przedmiotem jak pozostałe i wchodzi do średniej. Ani katecheci ani duchowni uczący religii niczego i żadnego awansu nie załatwiają sobie u biskupa. Religia i wiara nie opiera się na doświadczeniach naukowych typu fizyka chemia itd . itp. Nie tędy droga , którą bezwiednie prezentujesz. Duchowni i katecheci mają wyższe wykształcenie , a w wielu przypadkach nie tylko tytuły magisterskie ale i doktoraty. W żaden sposób nie wykorzystują ludzi jakimiś obiecankami jak piszesz bez pokrycia. Niestety, ale to ty nie mając zielonego pojęcia o kościele pleciesz wierutne bzdury. Takie bzdury są dopingiem dla takich prowokacji, profanacji jakimi jesteśmy ostatnio świadkami. W wyniku takich profanacji zdewastowano niejednokrotnie groby na cmentarzu. Widać nie masz nikogo na cmentarzu i dlatego chlapiesz głupoty. Nie jest to przyjemne dla ludzi, ,którzy odwiedzając groby swoich bliskich spotykają się ze sprofanowanymi grobami , wizerunkami nagrobnymi swoich najbliższych..Ja mam takie groby. Pogratulować............tak beznadziejnego sposobu myślenia.

05:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Oburzenie jest uzasadnione ale zanim opluje się, LGBT, gender, księży katechetów, opozycję, rządzących, sowietów, ateistów itd itp wystarczy zainteresować się dziećmi, które chadzają po cmentarzu z mazakiem.

06:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="zniesmaczony"]Oburzenie jest uzasadnione ale zanim opluje się, LGBT, gender, księży katechetów, opozycję, rządzących, sowietów, ateistów itd itp wystarczy zainteresować się dziećmi, które chadzają po cmentarzu z mazakiem.[/quote]

Zbieramy od lat efekty tzw. bezstresowego wychowanie kiedy ulica dzieci wychowuje a nie dom, po drugie ciągłe ataki na kościól po których kilkakrotnie wandale niszczyli nagrobki, krzyże na nagrobkach, a teraz wymazywanie zdjęc , bo przykład poszedł i pokazano, ze można wszystko przemalować jak jakiś komiks, Wybijanie witraży w kościołach, w mojej parafii jakiś czas temu miało miejsce włamanie i kradzież monstrancji , oczywiście w nocy. A gdzie jakieś normy , zasady. Nie ma SZACUNKU ANI DLA CZŁOWIEKA ZA ŻYCIA I NAWET PO ŚMIERCI TEŻ.. NIE DA SIE TEGO NAZWAĆ ZBYDLĘCENIEM , BO BYDŁO TEŻ ŻYJE WEDŁUG SWOICH ZASAD, I MA ROZUM .
świat sięgnął szamba. Nie z takimi zasadami do normalnej Europy. nawet do dżungli to się nie nadaje , bo tam też są zasady.

08:00, 10.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Cwaniaku (na 99% w sutannie) o nicku fghjk z 16.13.
Stosujesz typowe kościelne kłamstwa jakie codziennie słyszymy z kościelnych mediów.

Kościół można śmiało nazywać watykańskim, bo jego szef i najwyższe kierownictwo urzęduje w państwie watykańskim. Sprytnie nazwałeś go Chrystusowym, bo wiesz dobrze, że nie jest on Kosciołem powszechnym czyli katolickim od chwili, kiedy stanął po stronie jednej katonacjonalistycznej partii .

Nauczyciel religii ubiegający się o awans (w praktyce na najwyższy stopień nauczyciela dyplomowanego, bo większość ma co najmniej stopień mianowanego) informuje o tym szkołę, ale świecka placówka pełni wyłącznie rolę „listonosza”.
Dyrektor na prośbę katechety informuje Wydział Katechetyczny właściwej Kurii Metropolitalnej o rozpoczęciu przez katechetę stażu i zwraca się z prośbą o nadzór merytoryczny nad tym stażem.
Katecheta składa sprawozdanie ze stażu na nauczyciela dyplomowanego w Wydziale Katechetycznym. Załącza też opinię miejscowego proboszcza, choć – przynajmniej teoretycznie – proboszcz nie ma wpływu na jego pracę.
Po zebraniu wszystkich informacji, opinii dyrektora i hospitującego zajęcia oraz na podstawie rozmowy z katechetą, Przewodniczący Wydziału wystawia ogólną ocenę merytoryczną i przesyła ją na adres szkoły.
I szkoła awansuje katechetę tak, jak zdecydował Kościół.

Piszesz, że katecheci w szkołach podlegają dyrektorom szkół.
Kłamiesz cwaniaku, bo dyrektor nie może w żaden sposób wpłynąć na treści przekazywane podczas lekcji religii. Prowadzi jedynie nadzór pedagogiczny nad nauczaniem religii, czyli kontroluje metody prowadzenia zajęć oraz zgodność z programem nauczania
Do wizytowania lekcji upoważnione są wyłącznie osoby wyznaczone przez biskupa.
To chyba jedyny taki przypadek na świecie, gdzie pracodawca musi płacić i nie wie za co płaci.

Księża i cywilni katecheci sa ciałem obcym w szkole, tak jak ciałem obcej bliskowschodniej ideologii jest Kościół watykański działający w Polsce.. Ich nie wolno dopuszczać do kontaktów z dziećmi.
Dlaczego?
Obejrzyj film Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu". Będziesz znał odpowiedź.

https://www.youtube.com/watch?v=BrUvQ3W3nV4

03:00, 11.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W L - 2. Też zniszczyli zdjęcia

04:00, 12.05.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%