Ponad dwa razy więcej ofert na rynku wtórnym, rekordowe rejestracje nowych aut i coraz większa dostępność pojazdów na prąd – tak wygląda krajobraz elektromobilności w Polsce w połowie 2025 roku.
Czerwiec 2025 roku przyniósł rekord – Polacy zarejestrowali 3 779 nowych samochodów elektrycznych, co stanowi najwyższy miesięczny wynik w historii. Udział „elektryków” w rynku nowych aut wzrósł do 7,6%. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i Samar, od stycznia do czerwca 2025 roku na polskie drogi wyjechało 14 254 nowych pojazdów zeroemisyjnych. Łącznie w kraju zarejestrowanych jest już niemal 99 tys. samochodów całkowicie elektrycznych (BEV), a razem z hybrydami typu plug-in (PHEV) – ponad 178 tys.
Równolegle dynamicznie rozwija się segment samochodów używanych. Według raportu Barometr AAA AUTO, w ciągu dwóch lat liczba ofert sprzedaży aut elektrycznych wzrosła trzykrotnie. W całym 2023 roku sprzedano w Polsce 8 334 takie pojazdy, w 2024 roku – już 23 997, a tylko w pierwszej połowie 2025 roku – 18 973 auta, co niemal zrównało się z wynikiem całego poprzedniego roku.
Wraz z rosnącą podażą, ceny używanych aut elektrycznych znacząco spadły. W 2023 roku średnia cena wynosiła 200 126 zł, natomiast w pierwszym półroczu 2025 roku – 122 996 zł, co oznacza obniżkę aż o 38%. Zdaniem ekspertów AAA AUTO, trend ten sprawia, że elektromobilność staje się dostępna dla coraz szerszego grona kierowców.
Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, podkreśla, że jednym z głównych hamulców rozwoju rynku są mity dotyczące szybkiej degradacji baterii. – Producenci zazwyczaj gwarantują żywotność akumulatorów do ośmiu lat lub 160 tys. km, a faktyczny poziom zużycia nie powinien spaść poniżej 70%. AAA AUTO przyjęło własny próg bezpieczeństwa – minimum 80% SoH (State of Health). Analiza ponad 2 000 testowanych pojazdów wykazała średni przebieg 63 300 km i SoH na poziomie 92,6%, co potwierdza dobrą kondycję baterii. Rekordzista miał przebieg 375 tys. km i SoH wynoszące 87,5%.
Badania pokazały, że nie tylko przebieg decyduje o kondycji akumulatora. Sposób ładowania, unikanie głębokiego rozładowania czy intensywnego użytkowania mają ogromne znaczenie. Zdarzały się przypadki hybryd plug-in z przebiegiem ponad 100 tys. km i stanem baterii bliskim 100% – były to pojazdy użytkowane jak klasyczne auta spalinowe, bez ładowania zewnętrznego
Dafik19:53, 13.08.2025
To jak to jest,w Niemczech odchodzą od elektryków.....ha ha ha ha ha ha ha ha
Ghjkk 20:52, 13.08.2025
To są te Izery Morawiec kiego? Pamiętam jak zapewniał, że będziemy produkować po 200 tyś sztuk rocznie.
Rekordowy wzrost rynku samochodów elektrycznych
To są te Izery Morawiec kiego? Pamiętam jak zapewniał, że będziemy produkować po 200 tyś sztuk rocznie.
Ghjkk
20:52, 2025-08-13
Rekordowy wzrost rynku samochodów elektrycznych
To jak to jest,w Niemczech odchodzą od elektryków.....ha ha ha ha ha ha ha ha
Dafik
19:53, 2025-08-13
Ostrzega przed zmianami w zawodzie psychologa
Psycholog to ni pies ni wydra ani psychiatra ani lekarz. Fakt, że psychoterapia czasem daje skutki: uzależnienia, konflikty, fobie. czas na leczenie uspołecznieniem autyzmu, dysgrafii, dyskalkulii itp. zamiast psychotropów.
Siostra Maria
17:58, 2025-08-13
Staś i Franio na spotkaniu z policjantką
Policja niech się lepiej zainteresuje tymi gówniarzami co sprzedają lemoniadę i inne art. spożywcze na mieście w rynku i na osiedlu przy Lidlu. Skarbówka i sanepid powinni się tym zająć a rodzice ukarani.
Vhbhjv
17:31, 2025-08-13